• Soff

Ni som haft nidblödning - hur mycket blod kom det?

Hej!

Jag och min sambo är inne på femte försöket nu, har bim 8 okt och hoppas förstås på ett plus. Jag brukar normalt sett ha lite mellanblödningar fram tills mens, från typ 1 vecka innan, så det känns så himla svårt det där vad som är vad egentligen...? 

Fick en liten blödning på toa i förrgår, och igen en liten igår kväll. Sedan har jag hittills bara haft bruna flytningar, hyfsat rikligt.. Ni som haft nidblödning, hur mycket blod kom det för er? hur länge pågick det? och förekom det blir fler än det enstaka tillfället? 

Blir så trött på min kropp som ska ha dom här mellanblödningarna, för det blir ju fullkomligt omöjligt för mig att veta vad som är vad, och varje gång jag ser det så tappar jag hopp och blir ledsen för jag tror att "allt är som vanligt och mensen är på gång.... igen...." 

Tänkte om andra upplevt samma sak, men ändå varit gravida, så jag kan få tillbaka lite hopp om ett plus denna gången. Känner att jag kommit in i en negativ mental spiral där jag inte tror att det ens är möjligt för mig att bli gravid. Jag vet att vi inte försökt så länge, men det är så jag känner. 

• Svar på tråden Ni som haft nidblödning - hur mycket blod kom det?
  • fruvalborg

Jag hade bruna flytningar i hyfsat riklig mängd i fem dagar, tredje dagen (prick 10 dagar efter ägglossning) kom rött blod, så mycket att jag bytte från trosskydd, som räckte till flytningarna, till menskopp. Min mens brukar börja exakt så men sen kom inte mer rött blod vilket det brukar göra. Trodde i alla fall att det var mens och tog inget test förrän jag märkte fler symptom, och när det var positivt insåg jag ju att det måste varit en nidblödning Glad Är nu i vecka 15!

• Soff
    fruvalborg skrev 2020-10-07 16:47:21 följande:

Jag hade bruna flytningar i hyfsat riklig mängd i fem dagar, tredje dagen (prick 10 dagar efter ägglossning) kom rött blod, så mycket att jag bytte från trosskydd, som räckte till flytningarna, till menskopp. Min mens brukar börja exakt så men sen kom inte mer rött blod vilket det brukar göra. Trodde i alla fall att det var mens och tog inget test förrän jag märkte fler symptom, och när det var positivt insåg jag ju att det måste varit en nidblödning Glad Är nu i vecka 15!

Intressant det där att man googlar och bara får upp att nidblödning är en pyyyyttttteeliten blödning, men har hört fler fall som ditt här på familjeliv. Att det inte står mer om det tycker jag är märkligt. Tack för att du delade med dig =) 
Svar på tråden Ni som haft nidblödning - hur mycket blod kom det?