• Fri 2 Oct 2020 17:37
    693 visningar
    13 svar
    13
    693

    Segt ökande hCG nivå, erfarenheter sökes.

    Jag fick veta att jag var gravid den 10/9.

    29/8 visade gravtestet neg.

    Min sista mens var helgalen, blödde först 15 juli för att sedan 2 dagar efter sista mens börja blöda igen 22 juli ca 5-6 dagar till.

    Jag vet alltså inte när sista mens är helt 100%.

    10 sept alltså svagt, svagt pos.

    11 sept gravid 1-2

    13 sept starkare.

    14 sept starkare/lika starkt.

    15 sept likadant/starkare.

    19 sept ännu starkare.

    Tilläggas ska att den 11 sept började jag blöda lite för att sedan få som en vanlig mens, men testen ökade ist för gå ner.

    På gyn den 20e så såg man inget mer än en tunn slemhinna och ett hcg på 119. (Läkaren trodde då på ett missfall.)

    8 dagar senare (28e) så lämnades ytterligare ett hcg vilket hade ökat till 586 ist för att gå ner. Här började läkaren misstänka X (utomkveds), jag tog även ett test som visade gravid 2-3 (kändes helt klart lite, men urinet var rätt utspätt).

    30e in igen på ul samt hcgprov, nu hade det ökat till 859, men man såg endast en förtjockad slemhinna. Fort.f misstanke om X.

    Idag, åter igen in på ul samt hcgprov.

    Nivån har ökat till 1034 men man såg bara en förtjockad slemhinna.

    Dock såg äggledarna samt äggstockarna rena ut och jag har inget blod vare sig i livmodern eller magen.

    Vi står som frågetecken.

    På måndag (om 2dagar) ska jag göra nytt hcgprov för att se vad det ligger på, men min fråga till er är efter detta långa introt:

    Vad har ni för erfarenheter kring segt ökande graviditetshormon?

    Har alla slutat i missfall eller har det gått bra ändå?

    I mitt fall vet vi inte varken sista mens eller ägglossning då detta inte är planerat.

    Tack för svar.

  • Svar på tråden Segt ökande hCG nivå, erfarenheter sökes.
  • Fri 2 Oct 2020 19:43
    #1

    I mitt fall så visade det sig tillslut vara ett x i höger äggledare, tyvärr. De var flera som letade på ultraljud i v7 innan jag själv blev den som såg graviditeten först på skärmen längst ut i äggledaren.

  • Fri 2 Oct 2020 20:27
    #2

    Tack, hur många ul krävdes och vet du vad ditt hcg låg på?

  • Sat 3 Oct 2020 15:14
    #3

    Ingen med lite erfarenheter?

  • Sat 3 Oct 2020 15:29
    #4

    Hej, i mitt fall var det tyvärr också ett x, som missades av två läkare. Vid ett tredje ultraljud av en tredje läkare hittade läkaren det direkt. Det var ett stort x, jag var i vecka 11 ungefär. Fick operera bort ena äggledaren.

  • Sat 3 Oct 2020 16:50
    #5
    Stjärnfrukten skrev 2020-10-03 15:29:09 följande:

    Hej, i mitt fall var det tyvärr också ett x, som missades av två läkare. Vid ett tredje ultraljud av en tredje läkare hittade läkaren det direkt. Det var ett stort x, jag var i vecka 11 ungefär. Fick operera bort ena äggledaren.


    Tack för svar, då ställer jag in mig på det.
  • Sat 3 Oct 2020 17:21
    #6

    Jag fick starkt positivt test redan 6 dagar före beräknad mens.

    Tog sen flera tester med cb digital med veckoindikator, efter att ha gått upp till "gravid 2-3 veckor", sjönk den till 1-2 veckor, och i två veckor visade den så.

    Sen i vecka 7 steg den till 2-3 veckor igen.

    Symptomen som var mkt starka precis i början, hade avtagit och jag hade haft en liten blödning, så jag var inte så förhoppningsfull när jag gjorde ul i vecka 8.

    Ultraljudet visade dock två foster, ett levande och ett mindre utan hjärtslag.

  • Sun 4 Oct 2020 08:58
    #7
    Emala skrev 2020-10-03 17:21:55 följande:

    Jag fick starkt positivt test redan 6 dagar före beräknad mens.

    Tog sen flera tester med cb digital med veckoindikator, efter att ha gått upp till "gravid 2-3 veckor", sjönk den till 1-2 veckor, och i två veckor visade den så.

    Sen i vecka 7 steg den till 2-3 veckor igen.

    Symptomen som var mkt starka precis i början, hade avtagit och jag hade haft en liten blödning, så jag var inte så förhoppningsfull när jag gjorde ul i vecka 8.

    Ultraljudet visade dock två foster, ett levande och ett mindre utan hjärtslag.


    Tack för ditt svar, detta är något som jag hört om förut att det kan vara så.

    Vilken lycka för dig att ändå få se ett litet hjärta tickandes ?

    Då finns det ändå hopp, om hoppet ändå känns litet.
  • Mon 5 Oct 2020 23:39
    #8
    Inheaven skrev 2020-10-04 08:58:11 följande:

    Tack för ditt svar, detta är något som jag hört om förut att det kan vara så.

    Vilken lycka för dig att ändå få se ett litet hjärta tickandes ?

    Då finns det ändå hopp, om hoppet ändå känns litet.


    Håller tummarna för dig!

    Ja, jag hade haft två missfall tidigare, så vågade inte hoppas alltför mycket.

    Men allt gick bra med bebisen, han fyllde ett tidigare i år :)
Svar på tråden Segt ökande hCG nivå, erfarenheter sökes.