• Sommarsol75

    Charles, Sebastian eller William?

    Hej alla fina! Vad tycker ni om dessa namn på nyfödd? Vilket av dessa namn skulle ni välja? Kram!

  • Svar på tråden Charles, Sebastian eller William?
  • Anonym (S.)

    Charles eller William.Min son heter William och han är så nöjd över sitt namn.Även fast det är ganska vanligt namn så känns det bra.

  • Bunny on speed

    1. Charles. Jag föreslog det, men maken så tyvärr nej.

    2. Sebastian.

    3. William. Minst en per klass, uttjatat .


    Bunnies, it must be bunnies!
  • Anonym (Sebastian)

    Sebastian. Väldigt fin namn, klassisk och hipster samtidigt!!

    William är fin men alldeles för populär senaste 20 åren.

    Charles är också fin men lite för engelsk för ett svenskt barn (trots att den här stavning av namnet är franskt egentligen). Funkar absolut, men inte lika smidig som William, låter lite främmande. Karl låter mer naturlig.

  • Norrut

    Sebastian och William är båda utmärkta namn.

    Charles lite väl engelskt, låter inte helt naturligt i Sverige med det uttal som blir - det är sådant vi har Karl/Carl till.

  • Kusinen

    För mig är Sebastian lite fel generation. Växte upp med rätt många Sebbe och Basse själv. (Men jag vet att andra inte har "problem" med det och att flera av det mest populära namnen när jag var barn även är poppis i mitt eget barns generation). Charles känns väl engelskt och lite krångligt att säga. William är väldigt vanligt.

    Men jag tycker ändå att Charles är finast och väljer det av dessa.

  • fluu

    Jag föredrar Sebastian. Enkelt och bra. Charles gillar jag i sig, men det stör mig att folk ibland uttalar på svenska och ibland på engelska. William är inte min grej.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Charles, Sebastian eller William?