Hur lämnar man en destruktiv relation?
Jag lever ihop med en man som inte gör mig lycklig. Jag känner nog egentligen ingenting för honom längre. Jag har så många gånger tänkt på att lämna honom men jag vågar inte ta steget. Vi har ett barn ihop som jag inte kan leva utan varannan vecka. Bara tanken gör mig gråtfärdig.
Vårt liv är alltför ofta destruktivt. Han blir arg för minsta lilla, skriker och behandlar mig respektlöst. En gång har han även puttat mig. Han lovar titt som tätt att han ska ta tag i sina problem men ingenting händer. Han har dessutom varit otrogen mot mig.
Hade någon berättat för mig för 5 år sedan att detta skulle hända mig så skulle jag ha sagt att jag hade lämnat honom direkt men jag inser nu att det inte är så lätt.
Så hur lämnar med en destruktiv relation med barn i bilden? Jag har familj, men tyvärr har jag inte den bästa relationen till min mamma så jag räknar inte med något stöd. Mina syskon och jag står varandra närmare men tyvärr bor dom inte i samma stad. Då jag är en person som håller uppe en lycklig fasad är det ingen av mina vänner som vet vad jag går igenom. Jag tjänar bra och skulle klara mig ekonomiskt utan honom men mitt jobb kräver en del så det skulle inte bli helt enkelt.
Ikväll packade min sambo sin väska och stack efter att jag inte ville ha sex. Tidigt imorgon ska jag upp och jobba och inser att jag kommer vara tvungen att ta med mig vårt barn till jobbet. Jag förstår ju att ingen normal person gör så och att det här förhållandet förmodligen bara kommer att bli värre om jag stannar kvar.