• Sat 3 Oct 2020 22:25
    414 visningar
    7 svar
    7
    414

    Symptom borta i en vecka

    Kort historia. Blev gravid i juli, men fick missfall i augusti. Testade negativt en vecka efteråt. Hann aldrig få nån mens innan jag sen plussade igen den 10 september. Fick symptom som ömma bröst, trötthet och kissnödig typ jämt. Allt var frid och fröjd tills för 6 dagar sen då plötsligt alla symptom bara försvann och jag fick som en känsla att något är fel.

    Försökte hålla mig lugn men efter två dagar utan att symptomen kommit tillbaka så kom allt tillbaka då alla symptom försvann i ca en vecka innan förra missfallet. Min barnmorska tyckte att det låter oroväckande eftersom jag haft symptom.

    Har, efter lite om och men, fått tid på gynmottagningen för ultraljud men fick ingen tid förrän i slutet på nästa vecka. Jag är dock inställd på att det kommer bli negativa besked...

    Finns det någon som varit med om att symptomen försvunnit såhär länge, alltså flera dagar/en vecka, och att fostret ändå har levt?

  • Svar på tråden Symptom borta i en vecka
  • Wed 21 Oct 2020 22:26
    #2

    Hoppas allt gick bra för dig! Mina symtom har också försvunnit och varit borta i flera dagar nu. Oroar mig för missfall... 3

  • Wed 21 Oct 2020 22:45
    #3
    Inteamanda skrev 2020-10-21 22:26:38 följande:

    Hoppas allt gick bra för dig! Mina symtom har också försvunnit och varit borta i flera dagar nu. Oroar mig för missfall... 3


    För mig gick det tyvärr inte bra, 10 dagar efterrätt symptomen försvann kom missfallet. Just innan hade jag fått komma på VUL där det konstaterades att endast en tom hinnsäck fanns, så jag var förberedd. Men jag hoppas verkligen att det inte är så i ditt fall. Hur långt gången är du?
  • Thu 22 Oct 2020 06:00
    #4

    Åh nej, beklagar! Det känns inte riktigt rättvist med två missfall på raken, kan inte vara lätt för er.

    Jag är inte långt gången, 6+4. Har egentligen bara haft stor trötthet som symtom men hade helt plötsligt energi igen i söndags. Jag får väl helt enkelt vänta och se, men känner att om man ändå ska få missfall kan man väl få det på en gång. Så hemskt att gå och vänta och undra.

  • Thu 22 Oct 2020 09:11
    #5

    Nä det kändes otroligt tungt just då, och då bestämde vi oss för att ta en liten paus och låta en mens komma innan vi skulle prova igen, vilket även gyn rekommenderar. De ville t.o.m. att jag skulle få två helst. Men jag vet inte om jag kommer ha sånt tålamod, nu när värsta sorgen har lagt sig vill jag inget hellre än att bli gravid igen, så jag är nöjd om jag ens hinner få en mens. Men vi försöker sköta oss :)

    Håller tummarna för att det inte är ett missfall i ditt fall, och om det ändå skulle vara det så hoppas jag att du slipper vänta lika länge som jag fick.


    Inteamanda skrev 2020-10-22 06:00:54 följande:

    Åh nej, beklagar! Det känns inte riktigt rättvist med två missfall på raken, kan inte vara lätt för er.

    Jag är inte långt gången, 6+4. Har egentligen bara haft stor trötthet som symtom men hade helt plötsligt energi igen i söndags. Jag får väl helt enkelt vänta och se, men känner att om man ändå ska få missfall kan man väl få det på en gång. Så hemskt att gå och vänta och undra.


Svar på tråden Symptom borta i en vecka