• jamenn

    Komplikationer efter blindtarmsoperation?

    Hej!
    Undrar om det är någon mer här inne som fått ont länge efter att opererat bort blindtarmen?
    Jag opererade bort min 2017 och har sedan dess haft stora besvär med magen, fått åka in akut skrikande av smärta i det området pga förstoppning, måste hela tiden hålla igång magen och även när jag går på toa regelbundet kan jag få ont.
    Det är en skärande smärta som inte går att ignorera på något vis. Den typen som gör att man fryser till och inte vågar röra varken magen eller resten av kroppen. 

    De misstänker förträngning i tarmen och sammanväxningar. När jag har dessa "episoder" gör allt ont, det gör ont att kissa och försöka nr 2 är helt uteslutet då jag inte kan spänna magmusklerna utan att det skär en isande smärta genom magen. Jag har fått vara hemma från jobbet flera gånger pga detta och nu är jag dessutom gravid och börjar känna av mer och mer smärta. 

    Har haft kontakt med vården vid säkert 10 enskilda tillfällen efter detta och har även skrivit till dem nu och bett om en ny kontakt för att hantera smärtan i takt med att magen växer.
    Smärtan sitter till höger om naveln, snett nedanför några cm i ett område på ca 5-6 cm på diagonalen.

    Ville mest skriva av mig och se om någon mer här känner av eller varit med om liknande problem.
    Har någon av er fått hjälp med liknande besvär? 
    Har någon varit gravid? Blev det bättre/någon skillnad efter förlossningen? 

    Oerhört tacksamför svar! 

Svar på tråden Komplikationer efter blindtarmsoperation?