• Anonym (Sorgihjärtat)

    Varför tar det lång tid att bli gravid efter cytotec?

    Hej...

    Fick ma i februari 2020. Tog cytotec och mifepristone. Hela processen gick bra hemma och allt kom ut. Har sedan mars 2020 relativt regelbunden ägglossning med cykler på runt 30-32 dagar. Vi har försökt ordentligt sedan april så vi är alltså på vårat 7e försök nu. Blir så orolig och nere att något är fel

    Vi blev gravida väldigt snabbt första gången (som slutade i ma). Så det Är helt nytt för oss att det tar ?lång tid?.

    Skillnaden jag märkt efter missfallet:

    - inget äggvitesekret vid ÄL

    - kort mens cirka 3 dagar (hade 5 dagar förut)

    - mer smärta efter ägglossning

    Överallt läser jag att det är lättare att bli gravid efter missfall... att man ska försöka bli gravid inom 6 månader efter missfall för att det minskar risken för ännu ett ma/ missfall. Känner mig helt ensam i detta och det tär på mig dagligen! Varför går det inte trots ägglossning och perfekt inprickat sex?

    Börjar fundera på om jag ligger för lågt i östrogen då jag fått minskad mens och inga flytningar. Men jag äter bra med fett, kolhydrater och näringsrik mat. Tränar några dagar per vecka och har tid för återhämtning.

    Vet inte vad jag vill med detta mer än att jag söker stöd. Hur fasen blev ni gravida och vad kan jag göra?

Svar på tråden Varför tar det lång tid att bli gravid efter cytotec?