• Anonym man 47

    Exet tillsammans med min son

    Jag är en man som skilde mig för ett halvår sedan. Min f.d fru (45 år) kom igår tillsammans med min son (20 år) och frågade om det var okej för mig om de inleder ett förhållande!!!! Jag är i chock och vet inte hur jag ska hantera det här. Jag sa som jag kände, att det naturligtvis inte är okej att de har ett förhållande, men att jag inte kan bestämma över dem. Jag kan inte förstå hur detta kunde hända. Min f.d. har ju varit som en andra mamma för sonen, hon har funnits för honom i 5 år och hjälpt honom med läxor, hämtat honom efter träning, hejat på honom när han spelat fotboll etc. 


    Hur tänker ni läsare kring det här? Har jag anledning att känna bestörtning och en oerhörd besvikelse över hur de beter sig? Känns som mitt liv rasar samman. Hur ska jag någonsin få en bra relation till min son igen? Vi har alltid haft det så fint tillsammans, så jag kan inte förstå  hur han vill göra mig så illa. Det finns miljontals kvinnor för honom och så väljer han mitt ex. Och hur kan hon, en 45-åring, handla på det här sättet. Hon borde veta bättre!

  • Svar på tråden Exet tillsammans med min son
  • Drottningen1970

    Ditt ex är sjuk i huvudet. Lite konstigt att ni inte fick det att fungera ändå kan jag tycka. Ni verkar ju ändå passa ihop eftersom även du är helt sjuk i huvudet. Du hade mina fulla sympatier till det framkom att du är arg på din SON och lägger ansvaret för det som hänt och för er relation på honom, fast han uppenbarligen hamnat i en rubbad situation med en gränslös styvmor. Du borde försöka skydda din son istället för att känna dig kränkt...

  • Bananrepubliken

    Min åsikt skiljer sig från föregående talare drottningen.
    Men vad gör man, jag skulle nog säga att jag inte tycker det är ok.

    För att klargöra, är ditt ex som vill ha relation med din son även mamma till din son?

  • Silverjenny

    Jag förstår dig TS varför du reagerar på sonens val och att du känner dig sviken av honom. Han är ung och du får tänka på att hans hjärna och konsekvenstänket faktiskt inte är färdigutvecklad riktigt ännu, och han saknar erfarenhet av både livet och relationer. Men han borde veta bättre, han borde tänka på att inte såra dina känslor. Du borde vara viktigare för honom, du är hans pappa och ni kommer att ha en relation hela livet, långt efter att den här historian mellan honom och ditt ex har blåst över och hon har försvunnit ur båda ert liv.

    Jag har ingen förståelse för henne heller. Hur kan man vilja ha en relation med ett barn som man haft en mamma-relation till? Jag gillar yngre män och är gift med en man som är 19 år yngre än mig själv, med den stora skillnaden att han var visserligen ung (25 när vi träffades) men ändå en vuxen man och jag kände inte honom när han var barn/tonåring, jag har inte sett honom växa upp.

    Jag skulle aldrig i livet kunna röra min väninnas son t.ex. som jag känt sedan han var runt 15 år. Han är jämnårig med min man och visserligen hur snygg och trevlig som helst, har vuxit upp till en stilig ung man. Jag kan se att han är ett riktigt kap för någon annan men för mig är han totalt tabu. Det känns incestuöst att ens tänka tanken.

    När du ser tillbaka, hur var deras relation när ni var tillsammans? Finns det något som tyder på att det fanns något där eller är detta något som uppkommit på senare tid? Vad har de berättat?

  • ComeHither

    Ditt ex är mentalt sjuk. En normal person har spärrar när det gäller barnförhållande där man agerat som förälder. Ur min synvinkel är det ett typ av övergrepp där ditt ex. utnyttjar din son. Hur länge har hon haft dessa sjuka tankar? Hur har hon tänkt tidigare när han var barn? Jag tycker det är en fruktansvärd situation din son har hamnat i. Hon har haft möjligheten och utnyttjat tillfället att forma din son under hans uppväxt. Hon kunde blivit tillsammans med vilken 20-årig kille som helst. Det i sig är absolut inte ett problem. Man kan inte ha en kärleksrelation till en individ som man tidigare haft en föräldraroll till. Det är helsjukt!

  • Jonnynilsson
    Bananrepubliken skrev 2020-10-29 01:59:47 följande:

    Min åsikt skiljer sig från föregående talare drottningen.
    Men vad gör man, jag skulle nog säga att jag inte tycker det är ok.

    För att klargöra, är ditt ex som vill ha relation med din son även mamma till din son?


    Antar att du hade högsta betyg i läsförståelse!

    Min f.d. har ju varit som en andra mamma för sonen, hon har funnits för honom i 5 år och hjälpt honom med läxor, hämtat honom efter träning, hejat på honom när han spelat fotboll etc. 
  • Silverjenny

    Jag har en sån sjuk relation i min närhet. Min systers mans bror gifte om sig med en kvinna som hade en dotter som var i sexårsåldern när de träffades. Flickan växte alltså upp som min systers barns låtsaskusin, de lekte ihop, familjerna umgicks mycket och flickan kallade min syster och hennes man för moster och morbror.

    När svärdottern var runt 21 år var min systers man otrogen med henne på en familjefest och sedan inledde de en relation i smyg..! Min syster fick reda på det, det blev skilsmässa och numera lever hennes exman ihop med sin egen brors svärdotter sedan några år tillbaka. Som han sett växa upp och varit morbror för sedan hon var sex år gammal!

    Det sjuka är att numera har de flesta i den familjen accepterat förhållandet, det tog inte lång stund för brorsan och hans fru att acceptera att deras dotter blev ihop med brodern. Jag har ingen kontakt med dem och har ingen lust att ha det heller, i mina ögon är det äckligt och oacceptabelt lika väl som om de haft riktiga blodsband. Lika oacceptabelt som att inleda en relation med sin adopterade dotter. Har du känt ett barn som liten och haft regelbunden kontakt är det otänkbart för mig att få sexuella känslor för barnet senare. Då är det något fel i huvudet sedan innan.

    Det finns som sagt miljontals potentiella partners i världen, det finns ingen som helst anledning att hålla sig inom den lilla klick på max 10-20 personer som ingår i den närmaste familjen eller styvfamiljen. Bortsett från den sexualmoraliska aspekten är det respektlöst mot f.d. partners som min syster och TS, och andra familjemedlemmar som min systers barn t.ex. som fick relationen till både sin pappa och sin kusin ordentligt kvaddad.

  • Bananrepubliken
    Jonnynilsson skrev 2020-10-29 08:56:48 följande:
    Antar att du hade högsta betyg i läsförståelse!

    Min f.d. har ju varit som en andra mamma för sonen, hon har funnits för honom i 5 år och hjälpt honom med läxor, hämtat honom efter träning, hejat på honom när han spelat fotboll etc. 
    Ah sorry, missade det när jag skrev, my bad.
  • Bananrepubliken
    momjanet skrev 2020-10-29 09:38:23 följande:

    Jag hoppas att ni ser att nicket är avreggat, det är svart.
    Det är rätt uppenbart att TS är återkommande med provokativa inlägg för att starta bråk...


    Tack för upplysningen, jag hade iaf inte blekaste aning om att svart färg betydde avreggat nick.
  • Jonnynilsson
    Bananrepubliken skrev 2020-10-29 12:39:35 följande:
    Ah sorry, missade det när jag skrev, my bad.
    Du är inte ensam. Nåväl skönt att det var en trolltråd och inte på riktigt.....
  • Silverjenny

    Jag tror inte det betyder det faktiskt, jag läste en annan tråd där någon anklagade TS för att trolla och påstod att den svarta färgen betyder att användaren är avreggad. Varpå TS återkom och skrev i tråden att hon inte alls var avreggad utan bara varit utloggad.

    Men nu är inlägget som påstår att TS är avreggad och bara ute efter att starta bråk, raderat från tråden..?

    Är det momjanet som är det verkliga trollet..??

Svar på tråden Exet tillsammans med min son