• walkingdead

Hur många timmar per dag ca?

Hur många timmar per dag är ni ute med barnen så att dom får leka i friska luften?

Kan ni berätta hur en vanlig dag ser ut.

Undrar då min sambo tycker vi "sitter" inne mycket. Enligt sambon ska man gärna vara ute hela dagarna. Men jag tycker inte det är rimligt.

Behöver ju tex lagas mat och har ett hushåll att ta hand om.

Tack på förhand

• Svar på tråden Hur många timmar per dag ca?
  • Anonym (På ett ungefär)

Vi vaknar 7

Äter frukost 8

Ute/på ärenden 9-11/12

Mellis

Sovstund 13-15

Ute 16-17 där vi äter mellis/frukt ute

Lagar middag

Äter middag 18-18.30

Sovdags 20

• Anonym (G)

Förstår ej problemet, om han vill vara ute hela dagarna med dom så kan han väl vara det? Och sen får han ta sin del av hushållet när dom lagt sig.

• Rödtjärnens Anna

Beror väl på årstid, väder mm? Mitt i sommaren kan vi vara ute under all vaken tid, under de mörka vintermånaderna är vi ute max ett par timmar, är det riktigt kallt (runt -30) kanske vi inte ens går ut.

Jag tycker absolut att barn ska få vara ute. Men ibland är det inte praktisk möjligt (tex. bara en förälder hemma) då tycker jag kreativa aktiviteter så som rita och bygga är väl så bra som utelek. Och att få vara med vid tex matlagning och städning tycker jag är positivt. Så länge ungarna inte sätts framför en skärm så tycker jag det är okej, men visst, frisk luft varje dag är ju ett måste.

• Anonym (Minna)

Jag och min 2-åring är ofta ute hela dagarna i helgen. Kommer iväg ut vid 9-tiden och brukar komma hem vid 15-16. Ibland kommer vi hem för lunch och middagslur om vi är kvar i närområdet.

På vardagarna stannar vi nästan alltid i parken på väg hem från förskolan, dessutom går vi ut i parken en stund efter middagen, så länge det är ljust på kvällarna.

Tror att vi båda är extrema utemänniskor dock.

• Anonym (ur&skur)

Våra barn är ute i säkert 12-14 timmar om dagen på vardagarna. Först gå till förskolan som tar ca 20 minuter, sedan är förskolan ett verkligt utevistade ur&skur, sedan gå hem igen, sedan gå ut med hunden på prommenad 1-1,5 timme, sedan är de gärna ute i trädgården och leker med hunden efter middagen också. Jag önskar ibland att de var inne mer Solig

Men jag säger som någon annan. Vill din sambo att barnen ska vara ute mer så är det väl bara för sambon att gå ut med barnen om ni inte bor så de kan vara ute själva.

• Anonym (L)

Det är väldigt subjektivt o individuellt

• Xlr8

2-3 timmar snart är hon gammal nog att vara ute själv och då blir det betydligt mycket mer.

En annan kom ju bara hem för ätt äta, skita, sova.

Annars var man ju ute nästan hela tiden.

• Anonym (A)

Timmar?! Jag jobbade 50% när dottern var liten och då gick vi alltid via parken på vägen hem. Den tiden och orken fanns inte alltid när det var heltid som gällde.
    På helgerna var vi ute sväng och gjorde något men nåt mål om att vara ute i timmar har vi aldrig haft. Vi är inte den typen av människor.

Svar på tråden Hur många timmar per dag ca?