• Alvi

    Förhöjd kroppstemperatur - klimakteriet?

    Hej Familjeliv! Jag har inte varit här på säkert fem år, men nu har jag ett spörsmål som jag inte kan googla mig fram till, och som jag inte vill ställa i andra forum! ????

    Jag fyllde 40 i juni, och tycker att jag har märkt små förändringar med mig själv. Min mens har varit oregelbunden vissa månader, jag har haft konstiga blödningar inklusive klumpar av levrat blod ???? mina bröst är ömma ovanligt många dagar per månad och jag är ovanligt varm av mig.

    Alla symtom kring menscykel, mens, blodklumpar och ömma bröst säger Google kan bero på förklimakteriet!

    Dock har jag hela mitt liv varit så frusen av mig, utom under graviditeter, men nu har jag varit sådär gravid-varm under något halvår.

    Google säger dock inget om förhöjd temp vid klimakteriet, snarare lägre!

    Värt att tillägga är väl att jag gjorde rutinmässig mammografi för några veckor sedan och ska tillbaka för att "bilderna var otydliga" ???? så lite nojig är jag såklart över att det ska vara något annat än klimakteriet, men jag har ännu inte vågat googla på höjd kroppstemperatur och cancer ????

    Tankar, råd kring ovanstående??? ????????????

  • Svar på tråden Förhöjd kroppstemperatur - klimakteriet?
  • Anonym (Kokar)

    Jag har passerat klimakteriet och kokar inombords så ja, förhöjd temp måste jag ju fått! Frös jämt mellan sep-maj innan. Numer har jag kortärmat året runt, ytterst sällan jacka ens vintertid (en tunn kofta bara), går ut och svalkar mig när jag får mina kokarupp--attacker och tycker det är lagom med typ +8 grader!

  • Alvi

    Tack anonym kokar! Jag inser nu att FL inte accepterar egna emojis, därav alla mina frågetecken, haha!

    Och tack som sagt, det känns logiskt att bli varmare!! :)

  • Anonym (Kokar)
    Alvi skrev 2020-10-04 22:27:07 följande:
    Tack anonym kokar! Jag inser nu att FL inte accepterar egna emojis, därav alla mina frågetecken, haha!

    Och tack som sagt, det känns logiskt att bli varmare!! :)
    Det blir alltid frågetecken om man skriver från mobil.

    Jag tycker det har sina poänger med att bli varmare, men så gick jag ju också klädd som en polarforskare förr vintertid och det slipper jag nu. Glad
  • Anonym (A)

    Jag har varit i klimakteriet länge (var extremt tidig) och min kroppstemp har inte stigit även om jag kan koka inombords. Värst är nätterna och numera morgnar. Dagtid kan jag blir sval och frysa.

    Förklimakteriet kan hålla på länge så det är ingen omöjlighet att det är det i ditt fall ts.

  • Anonym (Tant46)

    Det är mkt möjligt att det är förklimakteriet som spökar. Har samma symtom. Hamnade i förklimakteriet vid 44 men inte förrän nu vid 46 har jag börjat känna mig varm och vid mätningar av temperaturen ligger jag ofta på 37,6

Svar på tråden Förhöjd kroppstemperatur - klimakteriet?