• decemberapril

    Bisolvon+ronsenrot=ingen ägglossning

    Hej!

    Jag har testat Bisolvon och rosenrot nu sedan mens och ska ha haft ägglossning som igår eller idag. Jag har väldigt regelbunden cykel och brukar ofta känna väldigt tydlig ägglossningssmärta. Men nu har jag inte känt någonting. Kan det bero på Bisolvonet och rosenroten? Har för mig att jag läst om personer som känt sin ÄL tydligare med rosenrot och bisolvon, inte tvärt om.

    Några erfarenheter? 

  • Svar på tråden Bisolvon+ronsenrot=ingen ägglossning
  • Jenzia

    Rosenrot kan påverka din ägglossning så att den både kommer tidigare och senare, men rimligen inte bisolvon som bara är en slemlösande medicin.

  • Maramba

    Jag som normalt aldrig känner min ÄL fick tydlig ÄL-smärta när jag tog rosenrot. Däremot kom den 3-4 dagar senare än vad den brukar. Hört att den kan bli både tidigare och senare med rosenrot så det är nog på gång inom några dagar. Tror däremot inte att bisolvon påverkar ÄL ngt.

  • decemberapril

    Tack för era svar! Nu när jag läser era erfarenheter var det kanske dumt att jag började ta rosenrot....jäklar. Blir lite rädd att ägglossningen flyttat sig nu då. Men eftersom ägglossningstesterna visade positivt den dagen de förväntades göra det, så kanske det betyder att ägglossningen kom när den skulle och inte har flyttat sig? 

Svar på tråden Bisolvon+ronsenrot=ingen ägglossning