• Kattkex99

    Går detta åt rätt håll?

    För 6 dagar sedan plussade jag på vad jag tror var BMI -4 och idag är det då BMI +2. Förstår att det är mycket starkare än för 6 dagar sen men är det tillräckligt starkt för BMI +2 ? Inget av testerna är tagna på morgonurin faktiskt, båda tagna på efermiddagen. Tänker ändå att dagens test borde vara starkare eller är det tillräckligt starkt för bmi +2 på em :)?

  • Svar på tråden Går detta åt rätt håll?
  • Matrix123

    Verkar som du bara blir orolig av att fortsätta testa när du väl fått positivt svar.

    Du är solklart gravid sluta testa och försök njuta av graviditeten! Skulle du mot förmodan få onormalt ont i ena sidan av magen eller färska blödningar så kontakta gynakuten men har svårt att tro att nåt skulle vara fel.

  • Matrix123
    Kattkex99 skrev 2020-10-05 18:44:17 följande:

    Fast tycker att den första blev så otydlig så behövde testa igen nu när mensen är sen.


    Hcg fördubblas ungefär var tredje dag så tidigt i början, tycker det är ett väldigt stark plus, starkare än vad mitt var på bim och jag är i v 23 nu. Mitt tips är att sluta testa när du väl fått positivt, kan tänka mig att det bara spär på oron om hur graviditeten kommer gå att hålla på och testa och försöka utläsa något i om testen blir starkare eller ej:)
  • Golden23

    Det ser ut som det ska :) jag fick ett väääldigt svagt test och tog ett nytt efter 4 dagar för att försäkra mig och fick då ett starkt plus. Är i v 19 nu.

    Grattis :)

Svar på tråden Går detta åt rätt håll?