• toriaella

    Vårdval

    Hej, jag fick idag hem papper från Karolinska, om vårdval nför donation/IVF (söker som ensamstående)

    Har fem val och dessa är:

    Elivia Clinic

    Livio Fertilitetscentrum Gärdet samt Kungsholmen

    Nordic IVF

    Stockholm IVF

    Undrar nu om det är någon som har använt sig utav något utav dessa val och vad ni har för erfarenhet, vad var bra och vad var mindre bra?

  • Svar på tråden Vårdval
  • MinaBernt

    Jag har inte själv erfarenhet av Stockholm, men har hört mycket bra om Livio. Nordic IVF har jag hört mindre bra om.

  • JonteLindgren

    Intressant! Det enda val vi fått göra mig veterligen är val av vårdcentral.


    Där valde vi efter ett tag att byta (via mina vårdkontakter) och det är något vi inte kommer ångra. Det är verkligen skillnad!

  • Mimmimy

    Tyvärr så går jag på nordic ivf Solna. Det är verkligen inte bra.

    Det är alltid rent städat och fint så, men personal håller inte måttet på långa vägar.

  • MinaBernt

    Jag kan också rekommendera föreningen Femmis och facebookgruppen Mamma på egen hand, om du vill komma i kontakt med andra självstående mammor .

  • toriaella

    Tack så mycket för alla svar ???? gick med i fb gruppen igår, tack för tipset.

    Jag har alltså varit på utredning via Sophiahemmet, detta startades för nästan 2 år sedan, blev ensamstående under denna period och fick då vänta ytterligare 6 månader innan jag kunde ansöka igen. Sedan fick jag ett brev från Karolinska om att vårdval skulle skickas ut, men att det skulle dröja ca 3 månader, tog 1 månad.

    Ska kolla lite noggrannare på Livio, börjar bli nervös, vet inte riktigt vad det är jag ska fråga efter då jag ringer. Hur vet man att man väljer/valt rätt? Har ju inte kommit superlångt i processen, men ett steg närmare i alla fall.

  • MinaBernt
    toriaella skrev 2020-10-07 07:36:23 följande:

    Tack så mycket för alla svar ???? gick med i fb gruppen igår, tack för tipset.

    Jag har alltså varit på utredning via Sophiahemmet, detta startades för nästan 2 år sedan, blev ensamstående under denna period och fick då vänta ytterligare 6 månader innan jag kunde ansöka igen. Sedan fick jag ett brev från Karolinska om att vårdval skulle skickas ut, men att det skulle dröja ca 3 månader, tog 1 månad.

    Ska kolla lite noggrannare på Livio, börjar bli nervös, vet inte riktigt vad det är jag ska fråga efter då jag ringer. Hur vet man att man väljer/valt rätt? Har ju inte kommit superlångt i processen, men ett steg närmare i alla fall.


    Tänk lite på hur klinikerna ligger rent geografiskt. Det är ju praktiskt att ha en smidig resväg. Sedan får du gå på din magkänsla.

    Jag gick igenom den här processen för tre år sedan. Att bli mamma på egen hand är det bästa beslut som jag har tagit imitt liv.
Svar på tråden Vårdval