• Mon 5 Oct 2020 23:52
    1378 visningar
    18 svar
    18
    1378

    Så trött på mitt jobb blir utskälld varje dag

    Jag har jobbat inom sjukvården i 20 år nu inom tandvården där jag för övrigt trivs med arbetsuppgifter men där jag senaste åren tröttnat rejält på att bli utskälld av patienter varje dag av olika anledningar. Det är för dyrt, det är mitt fel, det gör för ont, de har psykiska besvär, de är otrevliga elaka arroganta och skäller klagar skriker smäller i dörrar hotar mm.

    Jag orkar inte mer. Chefen säger att vi måste dra in mer pengar, det är stressigt vi gör allt på kortare tid och det är bara ekonomi som gäller.

    Man kämpar och sliter ihjäl sig och patienter skäller varje dag över priset.

    Nu skällde chefen ut mig för hen tyckte att jag inte drar in tillräckligt med pengar.

    Chefen kallade mig dum inför alla.

    Det är inte ok.

    Jag vill bara säga upp mig. Är så trött på elaka människor.

    Men jag måste ha pengar. Vad ska jag göra?

    Vad kan jag jobba med?

    Jag är snart 50 år gammal. Har gått in i väggen nu. Orkar inte mer.

    Kan tillägga att de flesta som börjar jobba här har slutat inom 1 år.

    Vill jobba med nåt annat.

  • Svar på tråden Så trött på mitt jobb blir utskälld varje dag
  • Anonym (p)
    Mon 5 Oct 2020 23:57
    #1

    Du får söka nytt jobb

  • Tue 6 Oct 2020 00:03
    #2

    Men jag vet inte vad för jobb. Kan ju bara detta. Har jobbat med detta i 20 år.

  • Anonym (Sök nytt jobb)
    Tue 6 Oct 2020 00:19
    #3

    Sök nytt jobb och se till att komma bort ifrån den giftiga miljön så fort som möjligt. Jag gjorde misstaget att stå ut pga pengarna och det gjorde mig bitter, arg och deprimerad. Kontakta facket för att få råd och få veta dina rättigheter.

  • Anonym (H)
    Tue 6 Oct 2020 00:40
    #4
    azalea1 skrev 2020-10-06 00:03:08 följande:

    Men jag vet inte vad för jobb. Kan ju bara detta. Har jobbat med detta i 20 år.


    Bara för att just din chef och klinik är hopplös betyder ju inte det att alla är såna, sök dig till en annan klinik helt enkelt.
  • Anonym (Åsa)
    Tue 6 Oct 2020 06:27
    #5

    Hej!
    Det måste ju finnas liknande jobb du kan söka? Inom vården fast kommunalt? Gruppboenden? Äldreboenden? Det brukar ju finnas massor av ställen. Stanna inte där du är! Skicka in dina papper till ställen, även om de inte söker personal. 

  • Anonym (Kolla runt)
    Tue 6 Oct 2020 06:57
    #6

    Du är inte för gammal och du kan nog hitta ett annat jobb i framtiden.Du har lång erfarenhet och säkert kunnig .

  • Anonym (ooo)
    Tue 6 Oct 2020 07:16
    #7
    +1

    Du får skilja på vad patienter säger och att chefen kallade dig dum! En chef ska verkligen inte göra så, och inför alla andra! 

    Kontakta facket och be dem om hjälp att prata med chefen. Den här chefen behöver hjälp med sitt ledarskap. 

  • Anonym (M)
    Tue 6 Oct 2020 07:54
    #8

    Sök nytt jobb - du har lång erfarenhet och kunskap. Och under tiden, stå upp för dig själv mot chefen och patienterna. Prata med facket. Säg emot chefen när hen säger elaka saker och säg till patienterna. Bara för att de är patienter kan de inte bete sig hur som helst. En del får man stå ut med (jag vet, jobbat många år inom vården), men ibland får du säga ifrån.

  • Tue 6 Oct 2020 09:20
    #10

    Det är ju inte direkt uppfattningen man får på folktandvården, du lär väl jobba privat antar jag om det är fokus på pengar?

    Sök dig till folktandvården eller bli flourtant borde vara lugnare.


    Ride it like you stole it
  • Tue 6 Oct 2020 10:55
    #11
    +1

    Jag tror du bara hamnat på en riktigt dålig arbetsplats.

    Sök dig till en annan klinik där chefen värnar om sina anställda och arbetsmiljön. Där chefen är en tillgång istället för en mobbare. Där det finns handlingsplaner och strategier för att hantera otrevliga kunder så du slipper ta emot och ta emot.


    Korrekturläser som en kratta
  • Anonym (Naugh­ty40)
    Tue 6 Oct 2020 17:46
    #11

    Sök dig bort därifrån så fort du bara kan. Det låter som en riktig dålig arbetsplats med en skitstövel till chef. Var inte för kräsen utan sök allt möjligt, det viktigaste är att du kommer därifrån. Och 50 är verkligen inte för gammalt! Du ska ju arbeta många år till och har bra arbetslivserfarenhet. Det är dessutom lättare att få ett nytt jobb om man redan har en anställning.

  • Anonym (läkar­e)
    Tue 6 Oct 2020 18:17
    #12
    Studentpappa skrev 2020-10-06 09:20:18 följande:

    Det är ju inte direkt uppfattningen man får på folktandvården, du lär väl jobba privat antar jag om det är fokus på pengar?

    Sök dig till folktandvården eller bli flourtant borde vara lugnare.


    I Folktandvården handlar allt om pengar. Flourtant är tyvärr ingen heltidsgrej, det har vissa tandsköterskor som en liten del av sina arbetsuppgifter.
  • Tue 6 Oct 2020 19:27
    #13

    Jag ska nu börja jobba på äldreboende 2 dagar i veckan och undersöka deras tänder. Då kommer jag ifrån stället och behöver bara jobba där 3 dagar i veckan. 3 dagar för mycket men alltid något. Vem vet jag kanske trivs så bra så jag fortsätter med äldrevården. Det är allt jag kan göra nu.

    Känns bra för nu.

  • Anonym (kemis­ten)
    Tue 6 Oct 2020 21:08
    #14
    Anonym (läkare) skrev 2020-10-06 18:17:25 följande:
    I Folktandvården handlar allt om pengar. Flourtant är tyvärr ingen heltidsgrej, det har vissa tandsköterskor som en liten del av sina arbetsuppgifter.
    Konstig läkare som inte ens kan stava rätt till "fluor"?

    Det är extremt irriterande att snart inte en käft kan stava till grundläggande kemiska ämnen och begrepp men kallar man sig läkare så ...ja.

    Tyst min mun så får du socker.
  • Anonym (Tands­köters­ka)
    Tue 6 Oct 2020 22:01
    #15
    Studentpappa skrev 2020-10-06 09:20:18 följande:

    Det är ju inte direkt uppfattningen man får på folktandvården, du lär väl jobba privat antar jag om det är fokus på pengar?

    Sök dig till folktandvården eller bli flourtant borde vara lugnare.


    Hahaha, du tror fel. Det är hysteriskt tjat om pengar och timintäkter och lönsamhet i Folktandvården. Ekonomi är det enda det tjatas om till oss personal
Svar på tråden Så trött på mitt jobb blir utskälld varje dag