• Sm00n

    Hon vill aldrig

    Hej!

    Min första tråd här.

    Jag och min sambo har levt tillsammans i 10 år,fick vårat första barn för snart 4 år sedan, barn nr2 för 2 år sedan. Vi lever nog ett rätt vanligt svenssonliv villa, ungar, vovve Volvo...

    Vad iallafall jag upplever som ett problem, som blivit jobbigt för mig, är att vi "aldrig" har sex, kanske en gång i månaden, på sin höjd 2 gånger, och då är det för att jag mer eller mindre tjatar hål i huvudet på henne och hon ställer upp för att slippa tjat. Hon säger att om jg inte tjatar så har vi sex oftare för det är osexigt när jag tjatar, men det blir inget initiativ från henne ändån, senast hon tog initiativ var när vi skulle försöka få barn. Hon har egentligen aldrig varit kåt av sig. Utan jag som alltid få dra igång det, även innan barnen kom.

    Såhär har det egentligen alltid varit, visst, sen vi fick första barnet har det blivit värre, tror inte hon "försökt" få igång mig på 4 år, utan det är jag som tjatar till mig det.

    Börjar bli jobbigt... Jag behöver mycket mer sex än så, några gånger i veckan, vet inte vad jag ska ta mig till, älskar henne otroligt mycket, men är sexuellt frustrerad, säger jag det får jag till svar, gå och runka då... Inte det svar jag vill ha.

    Hjälp mig att förstå vad jag ska göra för att få igång sexlivet, om den någonsin kommer gå?

  • Svar på tråden Hon vill aldrig
  • Anonym (Sanna)

    1. Men alltså - tjatsex är INTE okej! SLUTA TJATA NU. Inte i en vecka, inte två veckor - totalstopp på tjatet NU och för all evig framtid!

    Detta kommer från en kvinna som skulle kunna ha sex 5 gånger om dagen, men lever med en man som är sugen på sin höjd 1-2 gånger/månad. Tjata ALDRIG. Det är både ett övergrepp när det tillslut blir husfridssex, och dessutom förstör du lusten för den andra personen mer och mer för varje gång.

    2. Föreslå istället parterapi och ev. möte med en sexolog. Det är nog en hel del grejer som ligger bakom avsaknaden av lust, och gissningsvis kommer ni inte komma fram till det på egen hand.

  • Anonym (#metoo)

    Du har liksom inte hängt med på hela biten att tjatsex är att likställa med ett sexuellt övergrepp där man psykologiskt utpressar sin partner? Hur sjuk är man om man kan tänka sig att ligga med en tjej som man vet gör det mot sin vilja?? Fullständigt vidrigt TS!

    Om du vill ha ett bra sexliv får du se till att ni har en bra relation i övrigt först, och aldrig aldrig någonsin mer tjata till dig sex!!

  • Sm00n

    Vi har ett bra och stabilt förhållande i övrigt.

    Hon säger själv att hon inte är kåt av sig, att sex är onaturligt....

    Tjatet är inget jag gör för att få henne känna sig dålig eller så, inte alls. Men det blir lixom så jobbigt och frustrerande att aldrig få/hon vill ha sex / göra något sexuellt.

    Tjatet bara kommer, kan inte hjälpa det. Kanske är trött på att tillfredsställa mig själv hela tiden. Jag vet inte, parterapi funkar inte för oss. Inte för henne, har nämnt det. Fick till svar att det inte behövdes.

  • Anonym (Hon)

    Men fy... Förstår att hon inte vill ligga med dig. Tjatsex är vidrigt och kan släcka sexlusten för lång tid framöver. Jag lever med en man som visserligen inte tjatar, men suckar och hintar och gnäller. Det började med att jag hade alldeles för mycket ansvar för hem och familj, så energin fanns aldrig över till sex. Nu är jag bara inte tänd på gubben längre eftersom det är så ohyggligt osexigt att han försöker tigga sig till sex. Sexet är ofta dessutom ganska dåligt, eftersom det alltid är likadant och jag aldrig får chans att bli kåt själv. En ond spiral som kan döda lusten fullständigt.

    Nej. Gå och prata med någon tillsammans. Hitta andra lösningar. Sluta tjata, omedelbart.

  • Anonym (Tjat)

    Eh, nu är vi alla olika och tjatsex funkade på mig under småbarnsåren. Jag förmådde mig själv inte komma ur bubblan. Jag var bara mamma. Hade svårt att tillåta mig bli kåt. Så är såå himla glad att jag hade min man som tjatade ( eller stod ut ) kanske är ett bättre ord. Men han fanns kvar.

    Jag började med att onanerar mera vilket sådde ett litet kåtfrö.

    Min man började hjälpa till mera hemma med allt som skulle göras. Vi hade en lista. Vi gjorde det tillsammans. Vi började skratta ihop igen. Vi kom närmare varann. På så sätt började vi ha mer sex igen. Jag är så jävlas glad att han inte slutade med att tjata.

    Så tjata på men på natuligtvis ett ödmjukt sätt och alltid vara inkännande.

  • Sm00n

    Och detdär med att hon är mamma.. Jag är likamycket pappa. Gör även det mesta hemma. Såsom 9/10 gånger fixar mat, städar, diskar, ja sån skit..

    Så det har inget med att jag gör för lite hemma och hon är trött pga det. Då skulle det snarare vara tvätt om och jag som är trött och behöver vila upp mig.

  • Vanessa89

    Låt mig gissa: du jobbar medan hon är hemma och tar hand om barnen?

  • Anonym (Å)

    Hon har enligt vad jag förstår av ditt inlägg aldrig haft särskilt stor sexlust. Vad får dig att tro att två barn och tjat ska ändra på det? Varför är det inte ett problem förrän nu?

    Du får bestämma dig för vad som är viktigast; att du älskar henne eller får ha sex så ofta som du vill.

  • Sm00n
    Vanessa89 skrev 2020-10-06 08:11:34 följande:

    Låt mig gissa: du jobbar medan hon är hemma och tar hand om barnen?


    Där har du fel. Just nu är jag hemma, vi är och har varit hemma likamycket..
  • Anonym (Tjat)
    Sm00n skrev 2020-10-06 08:00:32 följande:

    Och detdär med att hon är mamma.. Jag är likamycket pappa. Gör även det mesta hemma. Såsom 9/10 gånger fixar mat, städar, diskar, ja sån skit..

    Så det har inget med att jag gör för lite hemma och hon är trött pga det. Då skulle det snarare vara tvätt om och jag som är trött och behöver vila upp mig.


    Precis så var det hemma hos oss med. Jag var absolut inte den som gjorde mest. Tvärt om. Men i min hjärna och i mitt inre nötte det nästan sönder. Svårt att förklara men det fanns väl en tanke inom mig som sa att jag borde ha gjort mer både i hemmet och för min man. Men intresset och orken fanns inte. Jag såg mig själv inte längre som någon sexuell varelse. Tillät mig inte att njuta.

    Men som sagt lever med samma man fortfarande och sexet är på topp. Tror kommunikation är viktig. Få ensamtid både som par men även helt för dig själv. Gäller naturligtvis åt båda håll.
Svar på tråden Hon vill aldrig