• Bella 2020
    Tue 6 Oct 2020 14:06
    433 visningar
    8 svar
    8
    433

    Tandborst-jungeln

    Hej, funderar på att införskaffa en ny slags tandborste som ska vara överlägset bra. En sk Sonic brush. Som rengör med vibration och vatten (och ska komma åt bättre mellan tänderna och i skrymslen i munnen) istället för mekaniska oscillerande rörelser. Det finns också lite olika sådana tandborstar. Jag kollar på dem som man sätter in som ett munstycke i munnen och den ska rengöra bättre och framförallt inte orsaka tandborstskador. Jag tänkte köpa till både vuxna och barn, är det någon som vet om den typen av tandborste är bra på att rengöra? Eller om man får renare tänder och mun med en vanlig elektrisk tandborste? Nån som vet?

  • Svar på tråden Tandborst-jungeln
  • Tue 6 Oct 2020 15:02
    #1

    En elektrisk tandborste med runda borstar är bäst enligt min tandläkare, för med dom kommer man åt överallt.

    Jag har en Braun som jag är supernöjd med.

    Vi har en sån i familjen men har egna småborstar, så klart.

  • Bella 2020
    Tue 6 Oct 2020 15:18
    #2

    Kanske är jag övernitisk ???? men funderar på om det kan finnas något ännu bättre. Använder också Brauns professional serien nu. De är bra men om man ska köpa ny till barnet så kanske man ska uppgradera. Kanske nördigt?

  • Tue 6 Oct 2020 15:22
    #3
    Bella 2020 skrev 2020-10-06 15:18:15 följande:
    Kanske är jag övernitisk ???? men funderar på om det kan finnas något ännu bättre. Använder också Brauns professional serien nu. De är bra men om man ska köpa ny till barnet så kanske man ska uppgradera. Kanske nördigt?
    Har du problem med tandlossning eller annat så kan det vara värt att uppgradera, det blir billigare tandvårdskostnader då.
  • Bella 2020
    Tue 6 Oct 2020 15:37
    #4

    Inga hål eller tandlossning. Så ska det förbli. Men trångt mellan tänderna. Så om det finns bättre tandborste för att rengöra (självklart anv jag tandtråd) så vill jag ha det. Vore intressant om någon har testat en sonic tandborste?

Svar på tråden Tandborst-jungeln