• ratatiti

    Krympt ulltröja - hjälp!

    Hej!

    Jag håller på att tvätta upp bebisen i magens alla kläder och har råkat få med en liten ulltröja (argan tror jag) som nu krympt till en ministorlek. Både min mamma och jag har haft den här som bebisar så jag är sååå ledsen. Försökt lägga i blöt i balsam men tycker inte det hjälper.

    Snääälla säg att någon har något råd som kan rädda! :(

  • Svar på tråden Krympt ulltröja - hjälp!
  • Pimpinellan

    Tyvärr- krympt är krympt. Försöker man töja ut den är det risk att man sliter sönder garnet så ta det försiktigt. Skulle den inte ens passa från allra första början alltså?

  • ratatiti
    Pimpinellan skrev 2020-10-06 17:06:55 följande:

    Tyvärr- krympt är krympt. Försöker man töja ut den är det risk att man sliter sönder garnet så ta det försiktigt. Skulle den inte ens passa från allra första början alltså?




    Där är koftan bredvid en body i storlek 50. Skuuuulle kunna funka om hon föds väldigt liten men förmodligen inte. Så tråkigt :(
  • Pimpinellan
    ratatiti skrev 2020-10-07 01:07:47 följande:
    Där är koftan bredvid en body i storlek 50. Skuuuulle kunna funka om hon föds väldigt liten men förmodligen inte. Så tråkigt :(
    Ja, mina har bara haft 50 nån vecka och koftan är mindre än så. Jag instämmer med ovanstående- låt den bli en kofta till docka eller nalle.  Glad
  • ratatiti
    foodforclouds skrev 2020-10-06 23:24:36 följande:

    Kan det blir en tröja till en nalle eller docka?


    Åh vilken fin idé, tack! 
Svar på tråden Krympt ulltröja - hjälp!