• Tue 6 Oct 2020 17:17
    395 visningar
    2 svar
    2
    395

    Min tjej vet inte om hon vill fortsätta

    Hej allihopa. 

    Tänkte försöka hålla det kortfattat.

    Jag och min tjej träffades av en slump i min hemort då hon bodde 60 mil ifrån mig. Det klickade genast och vi träffades så ofta vi kunde de kommande två månaderna. Vips så bodde hon hos mig. Hon har varit lite osäker på att jag har en dotter och har svårt för det. I början så sa hon att hon aldrig skulle kunna tänka sig att dejta någon som har barn men hon föll pladask för mig och jag för henne.

    Vi har nu varit tillsammans i 4 månader och hon önskar att hon kunde vakna upp en dag och va okej med att jag har barn sedan tidigare. Hon vill själv inte ha barn.

    Jag har sagt till henne att jag inte söker en extra mamma till min dotter och det vet hon. Hon ställer ju upp och har hämtat min dotter några gånger på förskolan så sett. Men det är inget mer än så egentligen hon bryr sig inte eller är bara väldigt osäker kring barn. Hon sa förra veckan att hon fick lite ångest över att det är pappa vecka denna. Jag förstår att om man träffar någon som har barn så kan det vara mycket som är nytt och man får gå sakta framåt men det känns som att vi nästan går bakåt. Veckorna som jag inte har lillan så är det magiskt mellan oss. Vi båda säger att vi älskar varandra. 

    Min fråga är egentligen om någon varit med om detta eller om jag ska lämna och hitta en tjej som är ok med barn? Jag är väldigt kluven då denna tjejen är grym på alla andra sett och jag kan verkligen se mig och henne om 10 år.  Jag är 30 och min tjej är 26.
  • Svar på tråden Min tjej vet inte om hon vill fortsätta
  • Tue 6 Oct 2020 19:33
    #1

    Självklart kan man behöva tid att vänja sig men jag tror att du och tjejen måste sätt er ner och prata igenom det här ordentligt. Kommer tjejens inställning ändras? Du har ett barn och så är det, hon måste komma över att det känns jobbigt. Hur lång tid ska ni ge det? Det vore ju katastrof ifall din dotter skulle känna av detta, vilket hon säkert redan gör, och till slut inte känner sig välkommen hos dig.

    Lycka till!

  • Tue 6 Oct 2020 19:34
    #2

    Tack för ett bra svar. Håller med dig tillfullo. 

Svar på tråden Min tjej vet inte om hon vill fortsätta