• rutins

    Clearblue ÄL-test - testade dagen efter beräknad ÄL - inget utslag! Hur funkar det?

    Jag skulle ha ÄL igår (måndag) men sket i ta tester denna omgång då jag inte varit hemma. 

    Provade att göra idag men fick ingen gubbe.

    Frågan är: OM man har haft ÄL dagen innan får man inget utslag dagen efter? Jag blev nojig nu om jag ens haft ÄL... Skrattande 

    Ni som använder Clearblue Advance vet ju att när man får fast gubbe så kan man ju inte ta testet igen på 48h. Men om man aldrig tog det på sin ÄL-dag, ger det inget resultat alls dagen efter? Enligt Flo (kalendern) är man ju även fertil dagen efter. Utbilda mig gärna Solig

  • Svar på tråden Clearblue ÄL-test - testade dagen efter beräknad ÄL - inget utslag! Hur funkar det?
  • Anonym (Anonym)

    Att inte få utslag efter ÄL betyder ingenting. Antingen hade du ÄL eller inte, men om du fick positivt först så finns det iaf en stor chans att du hade det. Testet ger ju utslag FÖRE ägglossningen, inte på själva dagen. Så om du hade testat och verkligen haft ÄL igår så skulle du fått fast gubbe på söndag senast, sedan går ju hormonerna ner så det är inte konstigt om du inte får utslag idag. Sedan är det ju inte alltid ÄL är exakt när den är beräknad så du kanske hade tidigare eller inte haft den än. Fortsätt testa istället så får du se om det blir utslag snart.

  • Anonym (Anonym)

    Och det är inte alla cykler där man får fast och/eller blinkande gubbe. Oftast ska man väl ha båda men man kanske bara får en av dem vissa cykler men det betyder inte att man inte har ÄL.

  • rutins
    Anonym (Anonym) skrev 2020-10-06 20:15:50 följande:

    Att inte få utslag efter ÄL betyder ingenting. Antingen hade du ÄL eller inte, men om du fick positivt först så finns det iaf en stor chans att du hade det. Testet ger ju utslag FÖRE ägglossningen, inte på själva dagen. Så om du hade testat och verkligen haft ÄL igår så skulle du fått fast gubbe på söndag senast, sedan går ju hormonerna ner så det är inte konstigt om du inte får utslag idag. Sedan är det ju inte alltid ÄL är exakt när den är beräknad så du kanske hade tidigare eller inte haft den än. Fortsätt testa istället så får du se om det blir utslag snart.


    Ah, tack för ett bra svar. Jag tror jag redan haft ÄL pga. ömma bröst nu osv. Brukar vara klassiskt efter ÄL. Men då behöver jag inte vara lika orolig över resultatet dagen efter!! :)
Svar på tråden Clearblue ÄL-test - testade dagen efter beräknad ÄL - inget utslag! Hur funkar det?