Anonym (S) skrev 2020-10-07 10:10:21 följande:
Jag är ju inte TS, men svarar ändå. Jag är väldigt bekväm med kärleksyttringar och skulle vara precis som du mot mina barn om jag hade några. Älskar kärlek och gos. Men vi är kvinnor och jag tycker det är helt annan sak när pappan och dottern beter sig så. Jag skulle lätt gulla sönder både söner och döttrar men det finns ju uppenbarligen något som heter mini wife syndrome och det är något själv beskådat i en familj. Det är inte något jag skulle klassa som normalt och att det beror på ett sunt kärleksband mellan barn och förälder. Nu nämner ju TS bara konversationerna i skriven text så det är svårt att uttala sig helt och hållet om just hennes exempel men min poäng är att saker kan se kärleksfullt ut utan att det är rätt eller sunt.
Aha. Så du menar att mammors kärlek är ok och pappors kärlek är sjuklig.
Ja, det finns gott om sådana som du som inte missar ett enda tillfälle att förklara att män är farliga, perversa, skadar våra barn osv osv osv.
För tyvärr är det så här att det finns lika många kvinnliga pedofiler som män enligt en brittisk undersökning.
Men kvinnor döms sällan för deras kärlek är ju ren och madonnalik. Männen döms pga att de demoniseras av sådana som du.
Vill du ha jämställdhet i Sverige och världen? Börja med att omvärdera din syn på män.
Nu nämner TS bara konversationen som du själv säger och därför saknas i princip all information som gör att man skulle kunna ställa den diagnosen på relationen som du gör.