• anonymonymous

    Blödning i samband med Lutinus

    Hej alla! Jag plussade ÄNTLIGEN på min testdag, igår. Nu är jag i vecka 4+4 och i morse, några minuter efter att jag satt in Lutinus började det droppa rött, färskt blod. Detta höll på i ungefär en timme. Inte så mycket blod sammanlagt, men det droppade ändå. Blödningen avtog sen och nu har det bara kommit lite bruna flytningar. Min fråga är helt enkelt: någon som varit med om att en ensam blödning kommit direkt efter lutinusinsättning? Hoppas att det är livmodertappen som är känslig och att jag råkat stöta emot ett blodkärl (haha, sträcker mig efter halmstrån). 
  • Svar på tråden Blödning i samband med Lutinus
  • Pimpinellan

    Inte ovanligt alls att småblöda efter Lutinus. Pinnen skrapar rätt bra på vägen in nämligen. Jag fullkomligt avskydde Lutinus pga det- det gjorde ju ont!

    Men du-grattis också!  Glad

  • anonymonymous
    Pimpinellan skrev 2020-10-07 13:39:04 följande:

    Inte ovanligt alls att småblöda efter Lutinus. Pinnen skrapar rätt bra på vägen in nämligen. Jag fullkomligt avskydde Lutinus pga det- det gjorde ju ont!

    Men du-grattis också!  Glad


    Tack snälla du :) Ja, känns lite overkligt. Men nu vet jag som sagt inte om jag skall vara glad eller ledsen haha. Men blev iaf väldigt hoppfull av ditt inlägg! Fler som har hört om liknande? Undrar om det verkligen bara kan vara en Lutinus-blödning, när det droppar under en timme?
  • Pimpinellan

    Jag har hört ganska många som blött efter Lutinus. Och andra som blött som gravida och det ändå gått bra. Det gjorde jag. Ofarliga blödningar som gravid är ganska vanligt. Man blir ju orolig, men så länge det inte blöder massor rött och du får ont är det ingen fara.

  • anonymonymous
    Pimpinellan skrev 2020-10-07 13:50:15 följande:

    Jag har hört ganska många som blött efter Lutinus. Och andra som blött som gravida och det ändå gått bra. Det gjorde jag. Ofarliga blödningar som gravid är ganska vanligt. Man blir ju orolig, men så länge det inte blöder massor rött och du får ont är det ingen fara.


    Tack <3 
Svar på tråden Blödning i samband med Lutinus