• Angeline850127

    Utebliven mens en månad,någon mer? Är 35 år

    Hej

    Undrar som rubriken säger

    Någon mer som har haft utebliven mens eller som har det nu?

    Jag är 35 år, (snart 36) är inte gravid, har testat och visar neg. kan inte sätta fingret på om jag är/varit stressad. Har inga preventivmedel.

    Senast jag hade mens var 21/8 - 27/8

    Kort cykel på 20-22 dagar

    När jag eg skulle ha nästa mens så kom det bara lite rostfärgat när jag torka mig vid några tillfällen sen försvann den.

    Har gjort självtest (cellprov) och var normalt.

    Någon som varit med om detta? ????

  • Svar på tråden Utebliven mens en månad,någon mer? Är 35 år
  • Anonym (Anonym)

    Det är väldigt vanligt att mensen hoppar över någon enstaka gång men om det börjar hända fler gånger kan du kontakta gyn för en undersökning/utredning.

  • Anonym (Anonym)

    Men när testade du för graviditet då? Det kanske är för tidigt? För det är ju ändå väldigt troligt. Och hur sen är mensen nu, om man ska räkna att du inte fick någon? Och när var det rostbruna, runt bim eller?

  • Angeline850127

    Jag har tyvärr ingen koll på när jag hade äl i datum,vet bara att jag känt och sett att jag har det.

    MEN jag har inte haft sex sen jag sluta blöda förra gången jag hade mens. mer än den 19/9 när mensen eg skulle komma igen. Det är 18 dagar sen och två sorters grav test är tagna. Senast imorse.

    Mellan 16-18 september skulle mensen ha kommit igång ???????????

  • Angeline850127

    Det rostbruna kom den 16 och 17 och 18e men det visa sig inte varje gång jag var på toa. Tror inte en det var en halv tesked totalt.

  • Anonym (Anonym)

    Ok! Ja men då får vi utgå från att du inte är gravid och att det bara hoppat över den här gången :)

Svar på tråden Utebliven mens en månad,någon mer? Är 35 år