• Anonym (Anonym och rädd)

    Kirurgisk abort efteråt

    Hej,

    Dessvärre måste jag troligtvis gå igenom en kirurgisk abort (av medicinska anledningar) och jag känner mig otroligt rädd för hur jag kommer att må efteråt, främst fysiskt. Tänker framförallt hormonellt, på sikt. Blir det kaos? Som efter en förlossning? Inte rädd för smärtan efteråt, den tänker jag går över. Kommer att vara i slutet av v 9, så ganska långt gången. Det hem känns sorgligt och svårt, så behöver inga moralpredikningar. Har barn sedan innan, som jag älskar över allt annat.

  • Svar på tråden Kirurgisk abort efteråt
  • terfje

    Jag har tyvärr gjort kirurgisk abort utav dött foster som inte stöttes ut. Ont fysiskt ja. Hormonellt inte alls farligt. Inte som baby bluesen som kom efter lillan kom till världen. Den var hemsk.

  • Anonym (Anonym och rädd)

    Tack för svar! Vilken vecka var detta i? Beklagar det som hänt!

  • Anonym (K)

    Jag gjorde en kirurgisk abort i vecka 8. Mådde hur bra som helst.

  • Anonym (Inget)

    V 8. Inga problem efteråt. Inte speciellt ont alls och heller inte mycket blödningar. Hormonellt kändes inget alls.

  • terfje
    Anonym (Anonym och rädd) skrev 2020-10-09 19:29:55 följande:

    Tack för svar! Vilken vecka var detta i? Beklagar det som hänt!


    Mina 3 missfall och två utomkvedes har tagits bort i vecka 8-9 allihop. Lilla dottern är på grund utav inga äggledare kvar en ivf bebis.
  • Sthlmsthlm

    Hej,
    det var supersmidigt. Lättnarkos, man känner ingenting. Blödde lite men tror inte jag behövde ta någon alvedon efter mer än det man fick i samband med ingreppet. 

  • Anonym (Lätt)

    Vecka 10. blödde i 3 dagar. Smärta Max mensvärk. Svimmade och kräktes dock på väg ut från sjukan, men det var för att jag hade bråttom Hem.

Svar på tråden Kirurgisk abort efteråt