• Anonym (svarslös)

Svarar du när någon skriver

fastän du egentligen inte är intresserad?
    Det gör jag.
    En tjej skrev till mig igår. Inte riktigt min typ (tror jag, man kan väl aldrig veta förrän man träffats) och vi bor rätt så långt från varann. 
    Många tjejer som jag skriver till svarar inte. Jag är van, men jag tycker att det är pissigt av dom. Jag skulle själv känna mig pissig om jag inte svarade när en tjej skriver.

• Svar på tråden Svarar du när någon skriver
  • Anonym (Q)

Nej, det är så många som skriver som jag är ointresserad av så jag skulle inte hinna med annat än att svara ointressanta personer om jag skulle skriva till alla som skriver till mig. Jag skriver bara till de jag är intresserad av. Hade det varit få som skrivit till mig hade jag kunnat skriva Tack men Nej Tack, men det är så många som skriver på vinst och förlust och de intresserar mig inte.

• Anonym (svarslös)

Jag skulle tippa att på 1 år så är det 4 tjejer som skriver till mig. Då hinner man ju svara Skrattande

• Anonym (jaffa)

Ibland är det bara enklare och mest skonsamt att inte svara. Risken är att om man svarar, typ "hej, jag är inte intresserad av att prata, tack" så fortsätter den andra bara skriva.

• Anonym (svarslös)
    Anonym (jaffa) skrev 2020-10-08 10:49:42 följande:

Ibland är det bara enklare och mest skonsamt att inte svara. Risken är att om man svarar, typ "hej, jag är inte intresserad av att prata, tack" så fortsätter den andra bara skriva.

Ja, jag minns en tjej för ett par år sen som blev sur när jag tackade nej. Hon ifrågasatte det, och fortsatte skriva ett par mejl.
    För tjejer är det väl ännu värre. Killar kan inte ta ett nej och blir hotfulla. Fast det gör väl killar om hon inte svarar också.
  • Anonym (C)

Nej, ser inte varför jag skulle lägga tid på att svara när jag inte är intresserad. Dessutom är det många som är så extremt dåliga i skrift att jag mår dåligt av att läsa deras meddelanden. Exempel på hur det kan se ut: hej jag heter kalle bor i stockholm jobbar som anläggare är intresserad vill du prata.

Det finns inte en chans att jag svarar på ett sådant meddelande.

• smulpaj01
    Anonym (C) skrev 2020-10-08 18:16:37 följande:

Nej, ser inte varför jag skulle lägga tid på att svara när jag inte är intresserad. Dessutom är det många som är så extremt dåliga i skrift att jag mår dåligt av att läsa deras meddelanden. Exempel på hur det kan se ut: hej jag heter kalle bor i stockholm jobbar som anläggare är intresserad vill du prata.

Det finns inte en chans att jag svarar på ett sådant meddelande.

Ha ha.... Ja exakt så brukar det ofta se ut.
  • Friend NN

Vissa meddelanden/mail är så dåligt skrivet/ snudd på att man tror att man tror att det är någon som driver med en, då svarar man inte.

Vill någon skriva och vill inleda någon form av relation så måste man visa att man är seriös och visa ett genuint intresse. På riktigt. 

• Anonym (F)

Nej, för det är så otroligt många män som inte kan ta ett nej. De börjar ifrågasätta varför, vill ha konkreta anledningar till varför (och dessa anledningar accepteras aldrig utan ska hånas, ifrågasättas etc), blir obehagliga och otrevliga och kaller en diverse olika skällsord. Vissa försöker övertala en till att ge dem en chans och vissa skriver att jag måste ju vara liiite intresserad ändå eftersom jag svarar nej tack, hade jag inte varit det hade jag ju bara skitit i att svara säger dem, och tar det som en invit att fortsätta skriva. Vissa blir även ledsna/sura och frågar varför man överhuvudtaget svarar om man inte är intresserad istället för att bara strunta i det.

• Friend NN
    Friend NN skrev 2020-10-08 18:27:07 följande:

Vissa meddelanden/mail är så dåligt skrivet/ snudd på att man tror att man tror att det är någon som driver med en, då svarar man inte.

Vill någon skriva och vill inleda någon form av relation så måste man visa att man är seriös och visa ett genuint intresse. På riktigt. 

Ja, det blev ju inte korrekt skrivet. (Ha ha) Men ni fattar nog ändå. :)

"Man kan tro att det är någon som driver med en, då svarar man inte."
  • Anonym (diff)
    Anonym (svarslös) skrev 2020-10-08 10:46:21 följande:

Jag skulle tippa att på 1 år så är det 4 tjejer som skriver till mig. Då hinner man ju svara 

Där är skillnaden. Många får 100+ om dagen, kanske kul första dagen men sen ledsnar man..
  • Anonym (svarslös)
    Anonym (diff) skrev 2020-10-08 18:35:39 följande:
    Där är skillnaden. Många får 100+ om dagen, kanske kul första dagen men sen ledsnar man..
    Jag gissar att de som får 100+ om dagen är av kvinnligt kön.
    Oskyldig
  • Anonym (snöflinga)

Tycker att man är en snöflinga om man förväntar sig svar från alla man skriver till på en dejtingsajt. Och varför ska man svara om man inte är intresserad? Tycker det är taskigt. Tänk någon som nästan aldrig får svar, och så svarar man fastän man inte är intresserad och så måste man ändå avsluta och såra. Så onödigt.

Svar på tråden Svarar du när någon skriver