• Sussie B

Nån mer som hade ont i magen i slutet av graviditeten

Är nu i vecka 38+4 och har de senaste två dygnen haft extremt ont i magen, inte bebismagen utan buken. Den liksom krampar och gör ont. Har en del sammandragningar också men de är inte smärtsamma. Jag mår illa och det gör jätteont att ligga både på sidan och rygg. Jag sover extremt dåligt.

Nån mer som haft samma symptom som jag? Vad var det? När går det över? Vad kan man göra?

(Har kontaktat förlossningen och de trodde det var magkatarr.)

• Svar på tråden Nån mer som hade ont i magen i slutet av graviditeten
  • kram mamma

Jag har kännt precis lika dant i ett par dagar,fast jag är ju bara i v36. Det är jättejobbigt sov knappt en blund inatt. Sa dom vad man skulle göra om det är magkatarr?

• Sussie B

De sa bara att det inte var någon fara för "barnets" del och att det med största sannolikhet skulle hålla i sig tills barnet är fött. (Jippie, liksom)
    Hon sa också att det var relativt vanligt och att man kunde få det i slutet av graviditeten.

• minilinuz

jag har likadant jag. känns som jättekraftig mensvärk hela tiden.
    har haft så i 1½ vecka nu... och just det där illamåendet gör mig tokig!
    nån som vet hur länge man kan tolerera att det gör så ont ?? eller bör man åka in och kolla vad som är knas om det är nåt som är det vill sä'ga....

/minilinuz 39+2

• kram mamma

usch fy då..hoppas verkligen att man slipper gå över tiden,om det sitter i ända tills barnet är fött.
    Håller tummarna för att din bebis vill komma ut snart så du slipper ha så ont

Svar på tråden Nån mer som hade ont i magen i slutet av graviditeten