• Anonym (Terese)

    Bisexuell i heteroförhållande

    Någon mer som är bisexuell i ett hetroförhållande?

    Jag gick in detta förhållande (jag är kvinna och han man) med tanken om att det skulle vara vi.

    Men jag är bisexuell och det är något jag tänker på varje dag.

    Jag älskar honom men känner inte att jag kan leva ut min sanna identitet.

    Drömmen vore att kunna ha båda, eller egentligen inte vara så låst som man är i ett monogamt konservativt heteroförhållande.

    Känner inte att kag får något gensvar från de kag pratat med om det här.Min man är besviken och tycket att jag lurat honom och borde tänkt på detta innan vi skaffade barn.

    Och att det kommer förstöra för vårt barn .

    Någon annan i samma sits?

  • Svar på tråden Bisexuell i heteroförhållande
  • Litenmenhård

    Jag är man, 37. När jag har ett förhållande med en kvinna kan jag ofta komma på mig själv med att fantisera om andra killar. Nu har jag inget förhållande för tillfället och fantiserar om killar mer nu än någonsin.


    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Anonym (Anonym)

    Jag tänker så här. Det spelar ingen roll om du är straight, bi eller något annat. Om du längtar bort från din relation så har det oftast med andra saker att göra. Gräset är sällan grönare på andra sidan men ta en titt på varför du längtar bort. Antingen satsar du på er relation eller så slår du dig fri och utforskar din sexualitet och ser om du hamnar i relation med tjej eller kille nästa gång. Samkönade par får ju också barn så det finns inga hinder om man vill ha familj.

  • Anonym (Swing for fun)

    Är inte längre i den sitsen. Levde ut som bisexuell redan i tonåren men gifte mig tyvärr med en man med väldigt cementerade hetero och monogama normer. Var i början en rätt bra relation men slutade med att jag kände mig instängd och det där med att det skulle vara monogamt visade sig att han tog lätt på så länge det var han som var ute och spred sin säd. När jag var otrogen blev det ett himla liv. Slutade med att jag bröt upp och lever idag med en man där det är helt ok att jag träffar andra kvinnor vid sidan om plus att vi har lite partnerbyten och gruppsex som gemensamt nöje.

    Fungerar perfekt och det är en livstil som jag mår bra av.

  • Anonym (Kim)

    För det första. Hur kan din/er sexualitet förstöra för barnen. De har ju absolut inget med det att göra.

    Visserligen kan jag hålla med skribenten som menade att längtan efter annat tyder på att något inte är hundra bra. Spelar ingen roll vilket kön man längtar till. Sedan ska man fantisera. Du är ju bi och vad jag förstår trygg med det. Nu gäller det att få maken på banan också. Varför inte bjuda in en kvinna? Måste ju skoja och säga vilken mans dröm är inte det? Vill han inte vara med aktivt så kan kan väl lugnt luta sig tillbaka och njuta av vad han ser. Då blir det ju vinst för er båda. Någon gång ibland som en krydda.

  • Anonym (Swing for fun)
    Anonym (Kim) skrev 2020-10-09 08:34:30 följande:

    För det första. Hur kan din/er sexualitet förstöra för barnen. De har ju absolut inget med det att göra.

    Visserligen kan jag hålla med skribenten som menade att längtan efter annat tyder på att något inte är hundra bra. Spelar ingen roll vilket kön man längtar till. Sedan ska man fantisera. Du är ju bi och vad jag förstår trygg med det. Nu gäller det att få maken på banan också. Varför inte bjuda in en kvinna? Måste ju skoja och säga vilken mans dröm är inte det? Vill han inte vara med aktivt så kan kan väl lugnt luta sig tillbaka och njuta av vad han ser. Då blir det ju vinst för er båda. Någon gång ibland som en krydda.


    Tanken med att bjuda in en annan kvinna kan tyckas god men jag får nog i det fallet vara realist och säga, lycka till. Väldigt få kvinnor har det minsta intresse eller behållning av att vara med som extra kvinna hos ett par.

    Jag är aldrig extra kvinna och vi bjuder aldrig in någon kvinna för att vara med i den typen av trekanter. Med kvinnor leker jag själv eller så blir det genom parträffar eller rena swingersfester. Trekanter med två tjejer och en kille fungerar i princip bara som runkfantasier och på film.
Svar på tråden Bisexuell i heteroförhållande