• Malwina

nån fler som har barn med cp-skada typ tonusväxling

Hej!

Jag har en son på snart 15år med tonusväxling.
    Jag skulle tycka det var troligt att komma i kontakt med andra som har barn med tonusväxling.
    Min son har även epilepsi och matas via knapp.
  • Svar på tråden nån fler som har barn med cp-skada typ tonusväxling
  • S Sofia

Hallå,
    min son har en cp-skada och tonusväxling, även epilepsi!

Han fyllde nyss 2 år.

Nu på onsdag ska vi träffa en läkare ang knapp. Rasmus äter i periodvis. Ibland mycke ibland nästan inget, så det ser ut att bli en sond/knapp här med!

//Sofia

• Jozze

Hej! Min dotter äter via knapp, men vi har ännu inte fått svar på vilken slags cp-skada hon har. Tonusväxling har jag inte hört något om. Vad innebär det?

/Josefin

• Malwina
    Tonusväxling, är att de pendlar mellan att vara spänd och att vara mjuk i kroppen!
  • Jozze

Okej. Jag misstänkte att det var det som det betydde. Men bäst att fråga... Min dotter går från att vara väldigt slapp i kroppen till att vara väldigt spänd. Men vi har inte någon riktig diagnos än, mer än att hon har någon form av cp-skada.

• Malwina
    Jozze: Det låter som min Danne det!
  • ulricaa

Hej
    Hjälper till att puffa!!

Jag tror att Liam har den formen också, men det har kommit mer o mer den senaste tiden. Tidigare har läkarna pratat om dystoni och diplegi (fast armarna är mer påverkade än benen).
    Vet du om det har kommit någon ny klassificering av cp-skador? Har hört att det skulle göra det!
    kram på er

• Malwina
    ulricaa: Danne armar är oxå mer påverkade än benen!

Nej jag har inte hört nått ang ny klassificering...

KRAM till er!
Svar på tråden nån fler som har barn med cp-skada typ tonusväxling