• mammajenny87

    Ultraljud tidigt se kön?

    Igår var jag på tidigt ultraljud 10+3 och undrar om det är möjligt att se könet så tidigt? Nyfiken i en strut och efter två pojkar och denna graviditet som känns så annorlunda funderar jag på om det är en liten tjej där inne... Vill se om min känsla stämmer så där på direkten ????

    Jag har läst på om nub teorin men det verkar vara för tidigt att ge sig på den typen av gissningar eller vad tror ni? Har ni mått annorlunda/lika när ni väntat barn av olika kön?

  • Svar på tråden Ultraljud tidigt se kön?
  • Anonym (12)

    NUB-reorin funkar från v 12, helst 12 + 5. Det finns dock en annan metod som är för vecka 6-8. Minns inte namnet, men du kan ju Googla. Du är ju mitt emellan. Kommer du göra något mer ultraljud innan RUL?

  • Anonym (Maja)

    Har hört att man kan se det v 13 på ultraljud?Det fick min vän att veta,men då bodde hon utomlands.På vilket sätt mår du annorlunda ?Lycka till .

  • mammajenny87

    Jag googlade runt och hittade ramzi metoden! Spännande men absolut ingen aning om vart min moderkaka ligger placerad.

    Hittade det här:

    När moderkakan ligger till vänster på ultraljudsbilden har embryot XX-kromosomer. Det betyder att det blir en flicka. Tillförlitligheten är 97,5%.

    Om moderkakan ligger mer åt höger har embryot XY-kromosomer. Det betyder att det blir en pojke. Tillförlitligheten är 97,2 procent

    Jag hoppas få hjälp att tyda nubben i vecka 13! Mår mer illa den här gången, kräks inte som med killarna heller men har svårare att få i mig mat. Aptit finns men blir äcklad av mycket mat. Enkla rätter som stuvade makaroner mackor går ner. Var sötsugen med killarna, åt massor av choklad det gör jag inte nu. Bullar och prinsesstårta smakar bra men absolut inte godis som annars är det bästa som finns! Kaffe är jag inte sugen på men det har jag inte varit i tidigare graviditet heller. Mera illamående kväll/eftermiddag med killarna mest på morgonen. Ja spännande! Väntar ni tillökning? ????

  • Anonym (12)
    mammajenny87 skrev 2020-10-08 21:10:18 följande:

    Jag googlade runt och hittade ramzi metoden! Spännande men absolut ingen aning om vart min moderkaka ligger placerad.

    Hittade det här:

    När moderkakan ligger till vänster på ultraljudsbilden har embryot XX-kromosomer. Det betyder att det blir en flicka. Tillförlitligheten är 97,5%.

    Om moderkakan ligger mer åt höger har embryot XY-kromosomer. Det betyder att det blir en pojke. Tillförlitligheten är 97,2 procent

    Jag hoppas få hjälp att tyda nubben i vecka 13! Mår mer illa den här gången, kräks inte som med killarna heller men har svårare att få i mig mat. Aptit finns men blir äcklad av mycket mat. Enkla rätter som stuvade makaroner mackor går ner. Var sötsugen med killarna, åt massor av choklad det gör jag inte nu. Bullar och prinsesstårta smakar bra men absolut inte godis som annars är det bästa som finns! Kaffe är jag inte sugen på men det har jag inte varit i tidigare graviditet heller. Mera illamående kväll/eftermiddag med killarna mest på morgonen. Ja spännande! Väntar ni tillökning? ????


    Nej, min bebis är bara tre månader så det får vänta lite... Jag gick med i en NUB-teorigrupp på Facebook. Där gissade två medlemmar på min bebis och de hade rätt.
  • Anonym (H)

    Nej det är inte möjligt att se så tidigt. Det enda alternativet så tidigt är att göra nipt/blodprov för att ta reda på det. Det görs från 10+0 och kostar en hel del pengar.

  • Anonym (Maja)

    Jag mådde annorlunda när jag väntade på dottern.Med sonen var jag mera illamående,hungrig och sugen på mat .Det var skillnad absolut .Men det behöver ju inte vara så som på mitt fall.

  • mammajenny87

    Har gått med i den gruppen på facebook så ska skicka in bild efter KUB om tre veckor så får jag hoppas på gissningar. Anonym (Yes) vad får dig att tro att det är en pojke? Nyfiken :D

Svar på tråden Ultraljud tidigt se kön?