• mrsLina

    Gari vid graviditet

    Gari alltså inlagd ingefära, har ni ätit det under graviditeten? Har något hänt? Är i v12 snart och äääälskar gari. Har dock glömt bort det men blev sugen på sushi häromdagen och efter det har smaklökarna varit på jakt efter gari.

    All information jag hittar säger inte mer än 1g men det är ju bara en liten liten bit.

    Förra graviditeten tog jag ingefärsshots (då man rekommenderade ingefära) och inget hände..

    Så era erfarenheter?

  • Svar på tråden Gari vid graviditet
  • Mortiscia80

    Det enda jag läst är att man inte ska äta ingefära pga missfallsrisken. Det borde gå att hitta mer info om det online.

  • FtS70

    Hos oss i USA rekommenderar vi ingefära mot illamående första trimestern och avråder inte från annat än överdriven konsumtion. Den enda rapport jag minns som talade om missfallsrisk var norsk och som jag minns det inte särskilt vederhäftig, studien var enbart på labbråttor och mängderna stora.

  • mrsLina
    FtS70 skrev 2020-10-08 22:23:48 följande:

    Hos oss i USA rekommenderar vi ingefära mot illamående första trimestern och avråder inte från annat än överdriven konsumtion. Den enda rapport jag minns som talade om missfallsrisk var norsk och som jag minns det inte särskilt vederhäftig, studien var enbart på labbråttor och mängderna stora.


    Ja det är det jag har hittat också.

    Sedan tänker jag på en annan vänster att om man är sugen på det borde det inte vara farligt för då skulle man inte varit sugen haha
Svar på tråden Gari vid graviditet