Ekonomiskt bistånd
Jag och barnens pappa har valt att gå skilda vägar, efter många om och men. Han bor fortfarande kvar, så det har inte riktigt blivit verklighet än. Jag är så ledsen att jag slitit upp familjen och krossat drömmen om en kärnfamilj men det var tyvärr den enda utvägen.
Jag pluggar till ett bristyrke och vi kommer klara oss bra ekonomiskt första tiden. Till sommaren är jag plötsligt nyexaminerad utan erfarenhet då jag under sommaruppehållen varit hemma med barnen... Bristyrket innebär mycket långa pass alltifrån 12h till dygnspass, vilket absolut inte passar mig längre nu när jag är ensamstående med barnen på nästan heltid... Kommer få söka mig till arbetsplatser med dagtidstjänster, vilket är få. Jag misstänker att jag kommer bli arbetslös ett tag även att jag verkligen ska göra allt jag kan för att lösa det.
Måste bara poängtera: nattis är svårt att få ihop med barnets skola (ligger 3,5 mil ifrån varandra). Vi bor på landet och barnens pappa i stan, utan körkort. Han hinner inte lämna barnen på fritids och förskola innan jobbet pga det. Därför har jag barnen mesta dels.
Iallafall kommer den sista utvägen vara ekonomiskt bistånd, under en väldigt begränsad tid. Vilket gör mig ledsen, jag började ju plugga för att kunna försörja mina barn men så kan jag ändå inte det... Jag har också hört att det är jättesvårt att gå runt, så kollade upp beloppen och blev FÖRVÅNAD?!
Vuxen: 3150
Barn 4 år: 2430
Barn 7 år: 3050
Hushåll: 1410
Plus hyra och el?!
Stämmer verkligen det?! Med våra utgifter idag, skulle jag få ungefär 2000 över... Helt galet!