• Anonym (Orolig pojkvänn)

    Förhållande i 7 månader

    Tjenare!

    Jag har varit ihop med min flickvänn i 7 månader och i början hade vi sex morgon och kväll när jag träffade henne på helgerna.

    Nu den senaste månaderna så har sängkammarens aktiviteter gått ner i till knappt inget sex.

    Den senaste gången var för 2 veckor sedan och innan dess så var det 1 månad.

    Sambon föreslog att vi skulle ha en sex dag i veckan där det blev definitivt sex ( mitten av veckan och inte på helgen). Vill ha mera sex, mer änn 1 gång I veckan.

    När vi har samlag så blir det att hon kommer varje gång så själva sexet är bra när det blir av..... När jag frågar om sex så säger hon att hon är trött och ibland så suckar hon och inget sex.

    Jag vet inte vad jag ska göra, för mig blir det sexuellfrustationer.

  • Svar på tråden Förhållande i 7 månader
  • Anonym (Förmodligen inte)

    Samtidigt så är det så att hennes nej väger tyngre än ditt ja.

    Om hon bara är ett kn*llobjekt för dig så kanske du ska byta flickvän.

    Är hon mer än bara en kropp för dig, så kanske du ska lugna ner dig en aning och ha ett förhållande med henne och inte ha henne som kk.

  • Anonym (oo)
    Anonym (Orolig pojkvänn) skrev 2020-10-09 08:44:04 följande:

    Tjenare!

    Jag har varit ihop med min flickvänn i 7 månader och i början hade vi sex morgon och kväll när jag träffade henne på helgerna.

    Nu den senaste månaderna så har sängkammarens aktiviteter gått ner i till knappt inget sex.

    Den senaste gången var för 2 veckor sedan och innan dess så var det 1 månad.

    Sambon föreslog att vi skulle ha en sex dag i veckan där det blev definitivt sex ( mitten av veckan och inte på helgen). Vill ha mera sex, mer änn 1 gång I veckan.

    När vi har samlag så blir det att hon kommer varje gång så själva sexet är bra när det blir av..... När jag frågar om sex så säger hon att hon är trött och ibland så suckar hon och inget sex.

    Jag vet inte vad jag ska göra, för mig blir det sexuellfrustationer.


    Ni behöver prata i lugna former om detta. För henne kanske en gång/veckan är det mer normala? Man är ju rätt trött ofta, i af om man tex jobbar eller pluggar. 

    Att ha sex morgon och kväll på helgen kanske många orkar och gör, för att man är nyförälskad och man inte hann ses mer, men om ni nu bor ihop så ses ni varje dag och då brukar det kunna bli annorlunda. Hennes förslag att boka in sex en gång/vecka kan vara hennes sätt att försöka lösa problemet, så jag tycker inte du ska avfärda det genom att "tjata" om att det är för lite. Lyssna in henne - vad är grejen för henne? 

    Du upplever sexuell frustration men jag kan lova att hon gör det också! Fast inte av samma orsak som du som blir kåt och vill tömma, utan hon blir stressad av att veta att du vill oftare men hon klarar inte av att leverera det. 
    Dra en handtralla lite oftare? I af nu medan ni försöker lösa detta. 

    Är ni ganska unga? Det kan vara så att hon inte helt hitta sina bästa sexupplägg, tex hur bäst få orgasm. Hur öppet kan ni prata om vad ni tycker om sexuellt osv.  Hur är sexet när ni har det? Är det du som bestämmer mest? Säger hon att saker är ok fast hon kanske egentligen inte tycker det är så skönt eller bra? 
  • Anonym (Orolig pojkvänn)

    Jag är snart 30 och hon är 27.

    Jag vet faktiskt inte redigt hur jag ska göra. För sist vi hade sex är runt 4 veckor sedan och hon blir tjurig över det minsta. Hon är inte i mens perioden. Jag älskar henne verkligen men för mig är sex en väldigt viktig sak i ett förhållande.

    Men när det sexet så är det båda vem som bestämmer ställning m.m.

    Jag har fått dra handtralla varje gång jag vill ha sex.

  • Anonym (suck)
    Anonym (Orolig pojkvänn) skrev 2020-10-09 11:32:25 följande:

    För sist vi hade sex är runt 4 veckor sedan och hon blir tjurig över det minsta. 


    Från din ts "Den senaste gången var för 2 veckor ", hur ska du ha det?
  • Anonym (Orolig pojkvänn)

    Skrev fel i början. Det skulle stå 4 veckor.

  • Anonym (A)
    Anonym (Förmodligen inte) skrev 2020-10-09 08:49:37 följande:
    Samtidigt så är det så att hennes nej väger tyngre än ditt ja.

    Om hon bara är ett kn*llobjekt för dig så kanske du ska byta flickvän.

    Är hon mer än bara en kropp för dig, så kanske du ska lugna ner dig en aning och ha ett förhållande med henne och inte ha henne som kk.
    Håller med
  • Anonym (hmm)

    Jag förstår din frustration. Det är oroväckande att sexfrekvensen dalar så kraftigt när man har varit tillsammans så kort tid. Kanske borde hon gå till läkare för att se om det finns några medicinska förklaringar.

  • Anonym (Ångrar sig)

    Hon kanske har upptäckt att det inte var så roligt att bo ihop som hon trodde? Tror ni behöver ha ett samtal om hela förhållandet. Det handlar nog om mer än bara sex. Ni har varit tillsammans så kort tid och bor redan ihop. Ni känner ju knappt varandra än. Det behövs otroligt mycket öppna, ärliga samtal för att förhållandet ska utvecklas åt rätt hålll och vara riktigt bra under lång tid.

  • Anonym (Tyvärr)
    Anonym (Orolig pojkvänn) skrev 2020-10-09 08:44:04 följande:

    Tjenare!

    Jag har varit ihop med min flickvänn i 7 månader och i början hade vi sex morgon och kväll när jag träffade henne på helgerna.

    Nu den senaste månaderna så har sängkammarens aktiviteter gått ner i till knappt inget sex.

    Den senaste gången var för 2 veckor sedan och innan dess så var det 1 månad.

    Sambon föreslog att vi skulle ha en sex dag i veckan där det blev definitivt sex ( mitten av veckan och inte på helgen). Vill ha mera sex, mer änn 1 gång I veckan.

    När vi har samlag så blir det att hon kommer varje gång så själva sexet är bra när det blir av..... När jag frågar om sex så säger hon att hon är trött och ibland så suckar hon och inget sex.

    Jag vet inte vad jag ska göra, för mig blir det sexuellfrustationer.


    Hur vet du att hon kommer varje gång ni har sex?

    De flesta kvinnor som tröttnar på att ha sex med sin partner gör det pga utebliven orgasm. Just sayin....
  • Anonym (lala)
    Anonym (hmm) skrev 2020-10-10 08:26:05 följande:

    Jag förstår din frustration. Det är oroväckande att sexfrekvensen dalar så kraftigt när man har varit tillsammans så kort tid. Kanske borde hon gå till läkare för att se om det finns några medicinska förklaringar.


    Nej, det är inte oroväckande. Ibland ger man ju lite extra i början av ett förhållande, omedvetet, för att framstå som liiite "bättre" och intressantare än man egentligen är. Sedan när man får en vardag ihop så kommer verkligheten ikapp. Då kan man inte knulla hela helgen, man måste kanske städa och handla och allt annat också. Det är absolut inget fel på en för att man kanske är trött eller bara att sexet minskar lite. 
  • Anonym (hmm)
    Anonym (lala) skrev 2020-10-10 09:23:15 följande:
    Nej, det är inte oroväckande. Ibland ger man ju lite extra i början av ett förhållande, omedvetet, för att framstå som liiite "bättre" och intressantare än man egentligen är. Sedan när man får en vardag ihop så kommer verkligheten ikapp. Då kan man inte knulla hela helgen, man måste kanske städa och handla och allt annat också. Det är absolut inget fel på en för att man kanske är trött eller bara att sexet minskar lite. 
    Visst är det normalt att sexfrekvensen minskar när vardagen kommit, men en gång i månaden är ändå väldigt lite när man inte ens varit tillsammans ett år och dessutom är relativt ung.
  • Mandel

    I mitt äktenskap var jag ganska trött på sex och då just med maken. Han var orsaken till att jag inte ville/var trött och att jag sällan tog initiativet.

    Med särbon kan jag vara så trött att jag knappt kan hålla ögonen öppna, men råkar jag se honom naken blir jag kåt direkt och vill ha sex. Är helt förundrad över hur hela min kropp reagerar på honom. Och hela tiden!

    Så i min värld är det inte själva tröttheten i sig som är ett hinder utan om det man har framför sig är tillräckligt lockande.


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (lala)
    Anonym (hmm) skrev 2020-10-10 14:40:29 följande:
    Visst är det normalt att sexfrekvensen minskar när vardagen kommit, men en gång i månaden är ändå väldigt lite när man inte ens varit tillsammans ett år och dessutom är relativt ung.
    Det jag reagerade på var väl egentligen att gå till läkare och se om det är nåt medicinskt. Det behöver inte vara nåt medicinskt fel för att man inte vill ligga, det är nog snarare väldigt ovanligt. 
  • Anonym (hmm)
    Anonym (lala) skrev 2020-10-12 09:01:05 följande:
    Det jag reagerade på var väl egentligen att gå till läkare och se om det är nåt medicinskt. Det behöver inte vara nåt medicinskt fel för att man inte vill ligga, det är nog snarare väldigt ovanligt. 
    Nej, det är nog inte så ovanligt. Det kan t.ex. beror på saker som depression eller hormoner eller mediciner (t.ex. antidepressiva har ofta minskad sexlust som biverkning).
Svar på tråden Förhållande i 7 månader