• Missen32

    HJÄLP!! BARN KLAMYDIA?!P PILLER?

    Hej!!! Nu vill jag ställa lite frågor och hoppas på svar och lite hjälp på vägen:) jag har haft 2 klamydia infektioner en varade i cirka 1 år om inte lite mer. 2 varade i 2 månader. Jag slutade med p piller 26 augusti för att planera barn. Har nu försökt sen den 26 och inget har skett. Hur lång tid tar det för ägglossningen att komma igång efter man slutat med p piller? Finns det stor risk att jag inte kan bli gravid på grund av klamydian? Vad kan va problem? När blev ni gravida efter ni slutat med p piller och hur har det gått om ni haft klamydia och skaffat barn, har det varit svårigheter eller enkelt?

  • Svar på tråden HJÄLP!! BARN KLAMYDIA?!P PILLER?
  • Limeblad

    Är i liknande sits. Slutade med p-piller i mitten av juli men började inte försöka förrän i september. Har i yngre år haft klamydia under lång tid. Denna cykel (andra hela efter p-piller) har jag tagit ägglossningstester (clearblue advanced) från fem dagar före beräknas ägglossning. Hittills har de varit negativa (NC beräknade ägglossning till imorgon men har nu skjutit på den ett par dagar). Tror inte min ägglossning kommit igång än efter p-pillren.

Svar på tråden HJÄLP!! BARN KLAMYDIA?!P PILLER?