• Anonym (YellowMe)

    Utomkvedhavandeskap eller vad är det??

    Efter 2 månader med blödningar (blöder smått fortvarande) och mensvärk så fick jag nog. Ingen hjälp från sjukhuset eller gyn.

    Började blöda i v.6 och hade 2 dagar med sparsamma klumpar. Ska vara i v.14 idag men de har tittat med vul och ser ett föremål mellan äggstocken och livmodern, de tror kanske utomkvedskap men är osäkra. Jag har sammanlagt träffat 4 läkare sen igår och ingen kan ge mig ett ordentligt svar. HCG blodprovet visade 53. Ska ta nytt imorgon.

    Jag har inte stor blödning eller stor smärta, bara mindre blödning och lätt mensvärk då o då.

    Min sambo tror jag kanske fortvarande är gravid. Jag vet varken in eller ut. Visar bild från läkaren utlåtande. Snälla, jag är tacksam över alla svar. Är så ledsen.

  • Svar på tråden Utomkvedhavandeskap eller vad är det??
  • Anonym (4)

    Gravid med ett levande foster är du tyvärr inte. I v.14 är de ganska stora och går absolut inte missa. 53 i hcg är också på tok för lite. Utomkveds brukar man inte kunna gå med så länge, men det kan det väl vara, men det dog för länge sen. Du får se vad som händer och vad läkarna säger helt enkelt.

Svar på tråden Utomkvedhavandeskap eller vad är det??