• Anonym (Hugo)
    Fri 9 Oct 2020 19:16
    912 visningar
    26 svar
    26
    912

    Plastfarsor

    Hur resonerar män som flyttar ihop med kvinnor som har (små)barn?

    Det är för mig obegripligt. Att bli plastfarsa och hålla på med att uppfostra och betala för en annan mans ungar. Nåt man heller inte har "rätt" till, eftersom man inte är den riktige fadern.

    Själv skulle jag aldrig göra det. Har man en viss stolthet, gör man väl inte det.

    En annan sak är det om hennes barn inte är barn längre, utan vuxna och utflugna.

    Så, hur resonerar de. Hur resonerar ni?

  • Svar på tråden Plastfarsor
  • Anonym (Bjorn­)
    Fri 9 Oct 2020 19:40
    #1
    +1

    Om jag hade suttit i samma rum som dig när du hävde ur dig nåt sånt här, hade jag tyckt du var en riktig idiot.

  • Anonym (plast­farsan pappa)
    Fri 9 Oct 2020 19:54
    #2

    Nu var det förvisso mannen jag flyttade ihop med men jag har ägnat snart 20 år åt att uppfostra och betala för en annan mans, och kvinnors, ungar, och det har varit fullständigt fantastiskt. De ungarna är min, vår stolthet och jag känner allt en viss sorg att de håller på att flyga ur boet en efter en. Pojkarna har flyttat både två och stora flickan står med ett ben hemma och ett ben i självständigheten. Lillflickan får allt hålla sig hemma ett tag till, men en dag är det dags för henne med och då kommer det bli tomt. Ibland kommer drömmen om att skaffa en sladdis på något sätt, vi är ju fortfarande unga.

  • Anonym (Tor)
    Fri 9 Oct 2020 20:07
    #3

    Förstår inte.

    Träffar man kärleken så träffar man ju kärleken. I mitt fall hade hon två barn innan och de är helt fantastiska ungar. Tycker jättemycket om dem. Ser mer att jag vunnit än förlorat. Nu väntar vi en gemensam.

  • Anonym (pppp)
    Fri 9 Oct 2020 21:12
    #4
    Anonym (Hugo) skrev 2020-10-09 19:16:54 följande:

    Hur resonerar män som flyttar ihop med kvinnor som har (små)barn?

    Det är för mig obegripligt. Att bli plastfarsa och hålla på med att uppfostra och betala för en annan mans ungar. Nåt man heller inte har "rätt" till, eftersom man inte är den riktige fadern.

    Själv skulle jag aldrig göra det. Har man en viss stolthet, gör man väl inte det.

    En annan sak är det om hennes barn inte är barn längre, utan vuxna och utflugna.

    Så, hur resonerar de. Hur resonerar ni?


    Du får givetvis göra precis hur du vill, men du skriver på ett så plumpt sätt så jag förstår om folk kommer reagera här i tråden. 

    Om du skulle råka möta en kvinna som har barn så behöver du självfallet inte alls betala för de barnen eller uppfostra om du väljer att inte ha den rollen, så jag fattar inte varför du behövs skriva om det ens. 
  • Anonym (styvf­örälde­r)
    Fri 9 Oct 2020 21:17
    #5

    Troligtvis har barnen redan en pappa så varför måste styvpappan betala för barnen/barnet? Det gör väl föräldrarna?
    Sen om man bor med barn blir det ju självklart att man ibland betalar glass mm om man är ute tillsammans men försörjningen av barnen/barnet betalar ju föräldrarna.

  • Anonym (Närhe­t)
    Fri 9 Oct 2020 21:21
    #6

    Kanske vill en man ha närhet och kärlek?Istället för att sitta ensam.

  • Fri 9 Oct 2020 21:46
    #7

    En tanke som kanske är värd att tänka

    Många män har tyvärr förmånen att kunna få barn men av olika skäl väljer de att överge dem och deras mammor.

    Förstår ditt resonemang men därför välj kvinna med omsorg så du kan gallra bort de som blivit lämnade ensamma med barn. Barnet är dessutom värd en pappa plast eller riktig som kan få genuina känslor och speglas av sin egen kärleksfulla barndom-alla har inte möjligheten till den.

  • Anonym (Hugo) Trådstartaren
    Mon 12 Oct 2020 10:26
    #8
    Anonym (Närhet) skrev 2020-10-09 21:21:40 följande:

    Kanske vill en man ha närhet och kärlek?Istället för att sitta ensam.


    Det ligger nog mycket i det.
  • Anonym (Hugo) Trådstartaren
    Mon 12 Oct 2020 10:30
    #9
    Anonym (Bjorn) skrev 2020-10-09 19:40:47 följande:

    Om jag hade suttit i samma rum som dig när du hävde ur dig nåt sånt här, hade jag tyckt du var en riktig idiot.


    Konstig inställning. Bara för att jag inte resonerar som du, behöver jag väl inte vara en idiot.

    Det är det som är empati, att ha förmågan att sätta sig in i hur andra tänker/resonerar.

    Det var uppenbarligen min intention med tråden, att försöka förstå.

    Om man tycker att alla som inte tycker & tänker som en själv, är idioter, då är man inskränkt & saknar empati.
  • Anonym (Hugo) Trådstartaren
    Mon 12 Oct 2020 10:38
    #10
    Maja8006 skrev 2020-10-09 21:46:33 följande:

    En tanke som kanske är värd att tänka

    Många män har tyvärr förmånen att kunna få barn men av olika skäl väljer de att överge dem och deras mammor.

    Förstår ditt resonemang men därför välj kvinna med omsorg så du kan gallra bort de som blivit lämnade ensamma med barn. Barnet är dessutom värd en pappa plast eller riktig som kan få genuina känslor och speglas av sin egen kärleksfulla barndom-alla har inte möjligheten till den.


    Ja, det är ju så.

    Alltså, själv tänker jag som så att det är kvinnan jag blir förtjust i och om det sen skulle bli barn, så vore det ok, men det är inte det viktiga. Att bli farsa är inte mitt mål med livet på nåt sätt.

    Däremot att bli ihop med en kvinna med barn, är för mig otänkbart. Då vore det inte hon och jag, utan då har hon redan haft DET med nån annan. Då skulle jag liksom komma efteråt, och plocka smulor. Aldrig. Så resonerar jag.

    Det är inte familjelivet jag är ute efter när jag träffar en kvinna, utan att få vara med henne.
Svar på tråden Plastfarsor