• Mimmiimimmii

    Kommer bli 40 när barnet föds, alla är helt chockade

    Hej

    Jag har två stora barn med mannen sedan innan o i flera år har vi drömt om en till. Inte lyckats men nu är jag i v 30 o lever i en dröm. Vi har hus sommarstuga o säkra jobb. Vi känner en sån längtan o kommer njuta. Blir så ledsen av allas kommentarer när vi berättat. Va! Är det planerat mm? Jag tycket det är flera runt oss som skaffar barn sent. Här va min gräns o jag tycker den är ok. Nån o samma sitts som känner igen sig? Förtar lyckan man känner när man berätta, känns som jag ska föda ett ufo ungefär när man ser chocken

  • Svar på tråden Kommer bli 40 när barnet föds, alla är helt chockade
  • Anonym (40 om en vecka)

    Grattis!!! <3 vilken lycka för er!

    haters gonna hate. Skit i dem! folk har åsikter om allt. vilka töntar.

    fick min dotter när jag var 39 och det kanske blir en till sen. skit i allt.

    bor ni i en mindre stad?

  • Anonym (Snart 38)

    Hej,

    Håller m. Vi har bara berättat för några men ... vi har 2 barn innan (samma pappa) och alla verka ha ställt in sig på att vi var klara - så reaktionerna ha varit väldigt blandat. Typ ?va detta verkligen planerat? ?ni hade ju allt? ?ni vet väl om att det blir blir en sladdis?. Det är så att man håller sig för att berätta typ. Sen är vi och barnen väldigt glada över detta - så jag försöker fokusera på det!

  • Anonym (.)

    Nej, ingen som sade något negativt alls, fick bara höra att det var roligt. Fick första barnet två och ett halvt år innan så helt oväntat var det nog inte heller. Hade nog blivit helt ställd både om någon visat negativa åsikter. Bara att utomstående tyckt sig ha rätt att kommentera är konstigt. Där anhöriga har god anledning att tro att de själva kommer att få dra lasset eller om föräldrarna brukar gnälla över brist på råd, tid eller ork med barn kan de fråga hur föräldrarna tänkt lösa det hela, annars får folk gratulera och hålla tyst om de inte skulle gilla det av ngn anledning.

  • Anonym (40 om en vecka)

    folk är dumma i huvudet, chockad över att en sladdis kan väcka sån uppmärksamhet. det är ju en blessing, snarare!

  • Anonym (Sanna)

    Jag är 43 och väntar mig typ liknande reaktion. Jag är så lycklig över vår sladdis, längtat ihjäl mig i flera år och nu är jag äntligen gravid. Jag har bestämt mig för att inte bry mig om folks kommentarer, hoppas jag lyckas med det.

  • Anonym (Inte för gammal)
    Mimmiimimmii skrev 2020-10-09 20:42:33 följande:

    Hej

    Jag har två stora barn med mannen sedan innan o i flera år har vi drömt om en till. Inte lyckats men nu är jag i v 30 o lever i en dröm. Vi har hus sommarstuga o säkra jobb. Vi känner en sån längtan o kommer njuta. Blir så ledsen av allas kommentarer när vi berättat. Va! Är det planerat mm? Jag tycket det är flera runt oss som skaffar barn sent. Här va min gräns o jag tycker den är ok. Nån o samma sitts som känner igen sig? Förtar lyckan man känner när man berätta, känns som jag ska föda ett ufo ungefär när man ser chocken


    Fast du kanske feltolkar. Det kan ju vara för att du redan har stora barn sedan tidigare som de trott och utgått ifrån att du lagt den delen av livet bakom dig. Det behöver ju inte betyda att dom tycker att du är för gammal för barn, för det är du inte.
  • Mimmiimimmii

    Ja kan vara så att det är märkligare när man har samma pappa o barn som redan är 15 o 10 år. Men för mig är det ren lycka. Jag tycker man hör fler o fler som får barn som äldre

  • Richard1986
    Mimmiimimmii skrev 2020-10-09 20:42:33 följande:

    Hej

    Jag har två stora barn med mannen sedan innan o i flera år har vi drömt om en till. Inte lyckats men nu är jag i v 30 o lever i en dröm. Vi har hus sommarstuga o säkra jobb. Vi känner en sån längtan o kommer njuta. Blir så ledsen av allas kommentarer när vi berättat. Va! Är det planerat mm? Jag tycket det är flera runt oss som skaffar barn sent. Här va min gräns o jag tycker den är ok. Nån o samma sitts som känner igen sig? Förtar lyckan man känner när man berätta, känns som jag ska föda ett ufo ungefär när man ser chocken


    Grattis till eran kommande lilla älskling :) Jag förstår att du blir besviken av dessa taskiga reaktioner men försök att njuta av eran lycka och skit i vad andra säger....

    Folk ska ha åsikter om precis allt....Det är som att ingenting får vara bara bra.... Allting måste innehålla något drama och något dåligt. Annars kan en del bli nästan förbannade ;)
Svar på tråden Kommer bli 40 när barnet föds, alla är helt chockade