• Lissyy

    Blödning som hållt i sig i en vecka. Vecka 7 (6+3)

    Har haft blödningar som pågått i en vecka nu och är gravid i vecka 6+3.

    Har inga smärtor men det kommer blod varje gång jag torkar mig och några få droppar i trosorna. Enligt min BM är det vanligt, men jag är så orolig.

    Är det vanligt med blödningar som håller i sig i en vecka eller borde jag försöka söka hjälp för det?

  • Svar på tråden Blödning som hållt i sig i en vecka. Vecka 7 (6+3)
  • Anonym (?)

    Har du tagit nytt gravtest?

    Om det vore ett missfall är det vanligt att hcg-nivån sjunker relativt snabbt.

    Jag hade tagit ett test för att se om sträcket blivit svagare/starkare.

    Håller tummarna att det inte är någon fara och att allt går bra. Det låter positivt att du inte har ont iallafall.

  • Danni 83

    Jag är gravid i v9 och inne på andra veckan nu med blödningar. Inget slem, inga klumpar, ingen smärta vilket är positivt. Dock gjorde jag vul i tisdags och fostret är litet för sin vecka (de mätte till v7) och hjärtslagen lite långsamma. Jag ska tillbaka på fredag och se hur det utvecklas. Blödningarna har ökat lite senaste dygnet men jag har ?bara? trosskydd, det kommer lite där men mer när jag torkar mig. Så har inte mycket hopp tyvärr.

    Kan du boka in vul om någon vecka, antingen på gynmottagning kopplad till regionen, gynakut eller på privat klinik?


    Mamma till tre hjärtan 2007, 2010 och 2014
  • Anonym (D)

    Hej! Jag är i en liknande situation! Började blöda på 4+3 och blöder lite smått hela tiden, idag är jag på 5+1. hCG fortsätter dock öka enligt gravtesterna men jag tycker stegringen är lite långsam. Jag har ingen mensvärk, men känner av att något händer. Så jobbigt att inte kunna slappna av. Jag har UL om drygt två veckor. 

  • Zaxika

    Jag hade inga blödningar första graviditeten. Min andra graviditet så hade jag en blödning typ v 6 och en v 9. Blödningen var sparsam, brunaktig och varade ca 5 dagar båda gångerna. På ultraljud v 13 syntes ett friskt foster.

  • Anonym (D)

    För mig visade det sig tyvärr vara utomkvedshavandeskap. Opererade bort högra äggledaren i vecka 6+0. 

  • Anonym (Ann Onym)
    Anonym (D) skrev 2020-11-13 16:40:37 följande:

    För mig visade det sig tyvärr vara utomkvedshavandeskap. Opererade bort högra äggledaren i vecka 6+0. 


    Beklagar :(
  • Danni 83
    Anonym (Ann Onym) skrev 2020-11-13 09:23:47 följande:

    hur har det gått?

     


    Jag fick missfall några dagar senare
    Mamma till tre hjärtan 2007, 2010 och 2014
Svar på tråden Blödning som hållt i sig i en vecka. Vecka 7 (6+3)