• Bebis i december

Teutonia Mistral sport??

Jag är bara nyfiken på om det är många som har denna vagn eller har beställt?Och vad ni i sådana fall tycker om den? Och vilken färg har ni valt??
    Jag var och kollade på lite vagnar i dag och tycker att den verkar bäst hittils.Eller finns det någon som har något tips på bättre vagnar?

Kran Nettan v.23

• Svar på tråden Teutonia Mistral sport??
  • penny74

Vi har beställt en Teutonia Mistral Sport. En svart (lite blank). Tycker att den verkar superbra. Mått som passar vår hiss och vår bil. Lätt! Kommer nog att bli nöjd. Längtar tills vi skall hämta den i oktober!

• Lillasyster

Vi ska också köpa en! Den som är svart och grå med rött inuti

• coffee

Vi funderar på att köpa en sån. Fast nu har jag läst så mycket negativt om Teutonia på den här sidan så vi får ta en ordentlig koll igen i affären och provköra och klämma och känna och...
    Suck vad det ska vara jobbigt att bestämma sig. Tur att man har gott om tid på sig.

• Acke

Nu blir jag nyfiken...

Coffee, vad är det för negativt du har läst om just Teutonias vagnar???

Vi är inne på att köpa en Mistral eller en Mistral Sport...Har ännu inte bestämt om det blir nytt eller begagnat. Har funderat lite på att beställa direkt från Tyskland, blir ju onekligen ca 2000:- billigare. Men det känns lite som att köpa grisen i säcken OM det skulle vara några problem/fel på den när den kommer.

Även om man har 2 års garanti även i Tyskland blir ju allt mycket krångligare...Är det någon här som beställt via Tyskland ( ping-pong-sidan) och är nöjda med service och vagnen? Fungerade allt?

Nej jag tror nog at det blir en Mistral av någon sort. Den känns smidig och bekväm. Blir nog en bra sittvagn också!

• Bebis i december

Det är ju skillnad på sortimentet vad gäller färger i sverige och tyskland, har jag märkt.Och jag har inte hittat någon bra sida på de svenska vagnarna där man ser färgerna bra. I katalogen har de inte mycket att välja bland. Och det verkar finnas fler färger att välja på i tyskland.Någon som vet någon bra sida??

• Bumpy

Även vi har köpt en Teutonia dock en Primus ( för jag ville verkligen inte ha en svart vagn).

Jag har inte hört något negativt om Teutonia och dessutom hade Amelia Gravid tidningen utlottning på just Teutonia Mistral ( Sport, tror jag...)

• snutti

Min kompis köpte en Teutonia, vet inte vilken men hon var mkt nöjd med sin.
    En svart hade hon, det hon sa var bland det bästa var att man inte behövde regnskydd...

• Kotten2004

Min kompis tyckte att det var det sämsta köp hon har gjort. Den var dyr och den gnisslar som bara den säger hon. Hon har dock den enda som jag har hört är missnöjd med sin.

• enfin

När jag var och tittade på vagn fick jag info om att Teutonia var en av de tyngre sittvagnarna med mjuklift. Jag jämförde med några andra vagnar i butiken och höll med. Det är nog en smaksak. Vi ville ha en vagn som fick plats i bilen och hittade en smidigare variant än Teutonia. Ser dock väldigt många Teutonia på stan så de verkar populära. Säkert stabil. /enfin

• SussEk

Vi tittade på en Teutonia Mistral men snubblade sedan över en beg. Teutonia Rocky (-02) med hårdlift. Kan ha roligare för 4000:- än att lägga dem på en ny vagn....
    Har hört både + och - om Teutonia. Någon tyckte att sufletten bleknade fort. Jag har dock sett beg. Brio och Emmaljunga som är väldigt bleka...
    Viktigast är att man själv trivs med utseende och funktioner - den ska ju vara med ett tag!

• ProjektRonja

Hallo!
    Bor själv i Tyskland och har bestämt mig för en Teutonia Mistral Sport av följande anledningar:

Är förtillfället den lättaste vagnen pa marknaden ca 10kg eftersom man använt aluminium och att man inte har luftdäck (jämfört med Mistral som väger nästan (14 kg)
    Är liten och passar därför in i varan bil som har en väldigt smal bagagelucka (Volvo S60) + att det är väldigt händig när man ska pa buss och sparvagn.
    Vagnen har inte luftdäck utan luftkammare vilket gör att vagnen inte kan fa punktering och är dessutom väldigt lätta.
    Väldigt lätt att köra och fälla ihop med avtagbara hjul
    Lätthanterlig

Jag har bestämt mig för en beige/bla vagn med rutigt mönster pa insidan. Jag vet inte hur det är i Sverige, men eftersom vagnen är av senaste modell, sa finns den ännu bara att fa tag pa i 8 olika färgkombinationer. Tyvärr har jag själv inga erfarenheter med internetbeställning, men jag är säker pa att man har samma garanti pa vagnen om man köper den över internet som om man skulle köpa den här i en affär.

Lycka till

• Bebis i december

Tack så hemskt mycket för all fin information..Förresten vad har färgen för nummer??För jag har kollat på en beige-svart!!

• Acke

SussEk,

Vilken vagn har ni köpt som är lättare än Teutonia Mistral Sport? På den affären vi var sa de att det var en av de lättare och smidigare.

Vi har också en liten bil, så smidigheten med vagnen känns viktig!

• H2O

Går det att lossa på insatsen i Sporten/vanliga Mistralen? Har fått för mig att man inte kan det (men jag kan ju ha drömt också) för även om teutonias mistral/rocky-vagnar är mindre än de flesta andra så kan man behöva lossa lite på inredningen från chassit (blir ännu lite plattare och mindre då) för att få plats ännu bättre med den i bilen, tex om man skall bort långt och packa mycket.

Någon som vet?

• coffee

Acke - det jag har läst är att handtaget ska vara obekvämt och att de ska vara tunga att köra.

MEN!! Det där kommer vi själva att testa innan vi beställer någon. För än så länge är det Teutonia Mistral Sport som ligger först på listan hos oss. För den var verkligen jättelätt.

• TigerLily

Jag har köpt en Teutonia Mistral, finns på bild i mitt bildgalleri!
    Är jättenöjd, speciellt med klädsel som är i nått slags jeanstyg...å så e det nått motiv på den, inte smått å plåttrigt, utan mer "rejält"...
    (nån/några hundar på ryggdelen å sen längst ner på mjukliften.)
    Å så e de beiga detaljer på den.

• Bebis i december

I barnvagsaffären så sa de att chassit inte går att lyfta av på sportmodellen, men att man kunde ändra handdtaget genom en enkel knapptryckning.Så att man kan köra vagnen så man ser bebisen eller så att bebisen ligger åt andra hållet... Jättesmart tycker jag fast om man har en liten bil så kanske det är dumt att köpa en som inte chassit går att lyfta av..

Svar på tråden Teutonia Mistral sport??