• Ariellan

    Hur gör ni?

    Min 6 månaders blir skrikig på natten när hon vill ha mat. Hon och jag samsover i hennes rum just nu och pappan sover i annat rum med syskon. Om jag tar med henne upp till köket och gör ersättning vaknar hon till och är svår att söva om och ligger hon kvar när jag går upp så väcker hon storasyskonet.

    Hur gör ni på nätterna när vi flaskmatar och har syskon?

  • Svar på tråden Hur gör ni?
  • Anonym (mamma)
    Anonym (C) skrev 2020-10-10 10:00:47 följande:

    Termos med varmt vatten intill sängen.


    +1 på den. Termos med varmt vatten, en flaska med kallt vatten (första omgången kallt vatten redan i flaskan). Exakta skopor med ersättning redan uppmätt. Tog max en minut i väldigt svagt ljus för att få en flaska klar.
  • Tow2Mater

    Ett tag sen, men jag hade en flaskvärmare vid sängen - kylklamp holl 2 färdigblandade flaskor kalla och det tog bara nån minut (om ens det) att värma en flaska direkt vid sängen. Funkade toppenbra.

  • Modig76

    Jag använder en ersättningsflaska. Flaskan har ett separat fack för pulver med liten plastmojeng som separerar vattnet och pulvret. Flaskan står i en flaksvärmare på natten. Så när det är dags behöver jag bara trycka på plastmojengen och skaka flaskan så det pulvret blandas med vattnet, väldigt smidigt. Funkar även till välling :)

    Petitepal heter märket.

Svar på tråden Hur gör ni?