• Kodia

    Vilken Iphone ska jag köpa?

    Min gamla 5s är på väg att ge upp helt - kan knappt gå utanför dörren utan att batteriet laddar ur... Så jag behöver köpa en ny, men är så ointresserad, och vet inte vilken jag ska välja. Jag tycker för övrigt att den är helt ok, men har dålig kamera. 
    Så vilken modell är vettigast, med bra batteritid, bra kamera, lite större skärm, inte för dyr, hållbar, osv. Vilka för- och nackdelar är det med de olika modellerna? (som jag, som inte är så intresserad av finesser, kommer att bry mig om)

  • Svar på tråden Vilken Iphone ska jag köpa?
  • MeandHim

    Köpte precis iPhone 11. Supernöjd! Hade en 7-a innan och ville inte ha plus för den va för stor.

  • nnnnnnnn

    Du kan ju byta batteri om den är OK för övrigt. Jag gjorde det med min och den blev som ny, lätt värt de pengarna och känns bättre för miljön att laga och fixa än att köpa nytt.

  • Kodia

    Tack för era förslag! Jag har funderat på att byta batteri, men det gör ju inte kameran bättre, och bättre kamera är ett grundkrav. Iphone 11 faller på priset - eftersom jag inte har så höga krav vill jag inte lägga ut så mycket pengar.
    Jag kom på en grej till - jag vill ha hörlursuttag eftersom jag till slut hittat ett par hörlurar jag gillar. 

  • Anonym (SE)

    Jag köpte nyligen en SE. En lite mindre telefon än många andra, vilket jag gillar. Man kan ha hörlurar, men bara med lightningkontakt. Finns hörlursmodellen du hittat som sladdlösa kanske?

  • Kodia

    Jag märkte att inga modeller har hörlursuttag, så då får jag fixa en adapter eller leta nya hörlurar. Så tyvärr hjälper inte det kriteriet mig att välja!
    Jag har funderat på SE, just för att den är lite mindre, eftersom jag alltid måste ha med mig mobilen i byxfickan. Fast det känns lite tråkigt att inte köpa en med större skärm och som dessutom är billigare....  :-/

  • Limeblad

    Nackdelen med SE är batteriet som är samma som i 8:an. Med 11:ns processor (i SE) borde batteriet ta slut snabbare. Men om 11 inte är ett alternativ (som har mycket kraftfullare batteri) kanske SE är bästa alternativet ändå.

  • Mascaraklumpar

    Nya iPhone SE. Halva priset jämfört med iPhone 11 - inte pga att man kompromissat med prestandan utan med saker som Face ID (endast Touch ID finns), kamerafunktioner (kameran i sig är underbar, men det går inte att ta bilder i vidvinkel, makro eller i komplett mörker vilket iPhone 11 klarar) och skärmen. Processorn är densamma som i 2019 års telefoner vilket medför att den kommer att hålla flera år.

  • backen15

    Själv köpte jag mej en SE för ett tag sen och är så nöjd mest för att jag fått en lite mindre tfn igen, jag tycker de senaste är så stora och eftersom jag är mkt ute och gå och lyssna på musik på min så ville jag inte har så stor o stoppa i fickan. Är nöjd med kameran också:)

  • Anonym (A)

    Xr är jag helnöjd med!

    Bra pris nu när den inte är färsk längre med.

Svar på tråden Vilken Iphone ska jag köpa?