• Saurin8960

    Gravid eller biverkningar efter ppiller?

    Hade mens 10 september, tog första ppillret efter mensen 18 sep och dagen efter tog vi beslut om att sluta med pillren och försöka skaffa barn, så hann bara ta ett piller. Den 23e fick jag en (ursäkta uttrycket) en sjuhelsikes blödning som pågick till 30 sep.

    Därefter har vi försökt att ha sex med jämna mellanrum (samt mellan 18e och 23e).

    Senaste dagarna har jag haft som molvärk runt blygdbenet, en tyngdkänsla i magen och stickningar i underlivet. Är även så öm i bröstvårtorna.

    Är detta bara biverkningar av att jag slutat med ppiller eller kan det vara en graviditet? Har hört många som har lätt för att bli gravida precis när dom slutat med ppillren.

  • Svar på tråden Gravid eller biverkningar efter ppiller?
  • Mizzi26

    Jag har exakt samma känsla! Jag tror att jag hade ägglossning den 7-8e nu.

    Slutade med p-piller 17 sep så har ingen koll på min cykel.

    Har riktigt ömma bröstvårtor och höll på att svimma två gånger på jobbet i fredags.

    Haft väldigt ont i blygdbenen eller något. Svårt att säga exakt var.

    I skrivande stund så har jag molande värk i vänster äggstock och bak mot ryggen och mår lätt illa.

    Var på akuten pga extrem magont den 8e som visade sig vara ägglossningen sa barnmorskan. Hon kunde tydligt se äggblåsan och det var vänster äggstock som värkte värre än blindtarmsinflammation ????????????

    Väntar med spänning på att kunna ta ett test ????

  • Saurin8960

    Håller tummarna för dig!! :) kunde hon inte se nåt mer på UL?

    har precis börjat småblöda lite själv och har ont i magen, stenhårda ömma bröst/bröstvårtor och senadrag (som jag hade vid förra grav) så vet inte om det är mens på gång igen eller en nidblödning.

  • Mizzi26

    Nej hon sa bara att jag haft/har ägglossning och att slemhinnorna var ganska tjocka.

    Alla har svårt att tyda mina ultraljud då min livmoder är bakåtlutad och lite vriden..

    men jag blev glad bara av att höra att jag fått min första riktiga ägglossning sedan 2010 haha.

    Trodde det skulle dröja år o dar..

    Hoppas det är en nidblödning då. Men skumt att vi har/hade väldigt lika symtom.

    Jag har lite mindre molvärk idag men den finns där.

    illamåendet, bröstvårtorna och sura uppstötningar sitter i fortfarande.

    Blir väldigt yr också om jag rör mig för fort.

    Hoppas inte det är inför mensen för jag vill så gärna plussa !

  • Saurin8960

    Ja men de förstår jag, så skönt att höra att ?maskineriet? funkar som det ska :D

    Ja jag hoppas de, tycker man springer på toan hela tiden nu bara för att se om de blir mer! Jag har noll koll på min cykel just nu känns de som så lär bli en del testande tills man fått ordning på dehär...

    Antingen är de våra ppiller-stopp som spökar med oss eller så är det en nidis!

    Ja, vi vill också så gärna plussa så vet inte om man inbillar sig allt eller vad det är...

    det enda jag kan säga som gör mig extra vaksam är dessa senadrag och ömma bröstvårtor jag haft i flera dagar nu, de har jag inte haft sen sist jag var gravid me vårt första barn.

  • Mizzi26

    Ja precis! :D

    Jag har nu på kvällen fått en smärta som liknar mensvärk mer än annat så mina förhoppningar sjönk rejält nu.

    Men håller tummarna för dig.

    Ska bli kul att lära känna min kropp och alla symptom i vilket fall som helst.

    Var ju ändå första försöket men vi får se om mensen kommer smygande nu snart.

    Har en konstig cykel haha!

  • Saurin8960

    Usch, ja då låter de ju onekligen som kanske mensen är på väg.. det här var vårt första försök också och igårkväll kom mensen som ett brev på posten :( så bara att försöka igen!

    Konstig cykel känner jag igen, detta är min 3:e mens på en månad - puuh!

  • Mizzi26

    Nej vad tråkigt.

    Men kändes ju helt otroligt om det skulle funkat på första försöket haha.

    Jag blödde en månad i streck innan jag slutade med p-piller vilket aldrig hänt tidigare. Slutade blöda när mensen skulle va slut så det var skönt.

    Jäkligt jobbigt när kroppen inte fungerar perfekt haha.

  • hav16

    Hur har det gått för er?

    Har själv tagit ut spiralen för 3 veckor sen och har molvärk... Vill dock inte vara gravid!

  • Mizzi26

    Jag hade ägglossning den 8e (var osäker på när det var först)

    Har haft väääldigt många olika symptom sedan dess och jag skriver upp precis allt som är olikt mig när jag gick på p-piller för att kunna jämföra framåt och lära mig lite om mig själv tills det tar sig.

    Har bim imorgon (eller övermorgon) enligt min app så funderar på om jag ska våga ta ett test eller vänta o se om jag får någon mens snart.

    Alla typ 15 symptom jag haft sedan äl har alla i princip försvunnit sedan tre dagar tillbaka.

    Jag har endast lite svullen mage nu och måste äta något varannan timme för annars börjar jag må illa.

    Haft lite mer mensvärk liknande smärta sedan alla symptom försvann.

    Ena sekunden hoppas jag och tror att jag är gravid och andra så är jag säker på att jag får mens vilken sekund som helst..

    börjar bli galen haha.

  • hav16

    Jobbigt! Men spännande nästkommande dagar i alla fall, uppdatera gärna!

    Du hade nog ägglossning en vecka innan mig!

  • Mizzi26

    Idag kom mensen tyvärr.

    Aldrig haft så ont innan och höll på att svimma på jobbet.

    Lite deppigt men bara att försöka igen

  • hav16
    Mizzi26 skrev 2020-10-22 08:02:33 följande:

    Idag kom mensen tyvärr.

    Aldrig haft så ont innan och höll på att svimma på jobbet.

    Lite deppigt men bara att försöka igen


    Blä, förstår att det är jobbigt även om man vet att det kan ta lite tid:/
  • Saurin8960

    Vi verkar vara några som kämpar på här ser jag...

    Jag har nu haft 3 blödningar som varat ca en vecka sedan jag slutade med pillren 20/9, så har i princip haft mens varannan vecka... blöder väldigt rikligt och ingen ägglossning i sikte däremellan varven.

    Bör jag vara orolig eller har någon haft såhär också? Kan jag göra nåt själv för att räta upp hormonerna?

  • Saurin8960

    Vi verkar vara några som kämpar på här ser jag...

    Jag har nu haft 3 blödningar som varat ca en vecka sedan jag slutade med pillren 20/9, så har i princip haft mens varannan vecka... blöder väldigt rikligt och ingen ägglossning i sikte däremellan varven.

    Bör jag vara orolig eller har någon haft såhär också? Kan jag göra nåt själv för att räta upp hormonerna?

  • mimmiii
    Saurin8960 skrev 2020-10-27 20:11:54 följande:

    Vi verkar vara några som kämpar på här ser jag...

    Jag har nu haft 3 blödningar som varat ca en vecka sedan jag slutade med pillren 20/9, så har i princip haft mens varannan vecka... blöder väldigt rikligt och ingen ägglossning i sikte däremellan varven.

    Bör jag vara orolig eller har någon haft såhär också? Kan jag göra nåt själv för att räta upp hormonerna?


    Hej! Vet inte om du fått svar på din fråga redan men jag kan i alla fall berätta det lilla jag vet, och ha i åtanke att jag inte är utbildad läkare så jag KAN ha fel :) men jag blödde som normalt, eventuellt lite mindre men ganska regelbunden cykel trots att jag slutade med p-piller och fick tillbaka äl rätt fort denna gång. Senast jag slutade med ppiller tog det dock över ett halvår innan mina hormoner var i balans (detta är några år sen) när jag hade ett ppiller uppehåll, alltså kan det variera från människa till människa och från gång till gång tydligen :/ Håller tummarna för att du fort får tillbaka kroppens normala funktion med hormoner, äl, mens och allt vad det innebär :)
Svar på tråden Gravid eller biverkningar efter ppiller?