• Ellendellen

    Kliniker upprepade missfall

    Hej allihopa!

    Finns det någon klinik i Sverige som är bra på upprepade missfall som man kan ta hjälp av trots att man inte behöver IVF? 

    Jag har haft tre missfall, fick sedan hjälp av landstinget med en utredning som inte visade några fel. Läkaren där skrev dock ut både trombyl och progesteron ändå och jag fick behålla nästa graviditet, min dotter.  

    Jag flyttade sedan till ett annat landsting och min barnmorska berättade då att man slutat skriva ut trombyl och progresteron då det ej finns vetenskaplig grund för att det hjälper. 

    Jag inser nog att jag helt enkelt att tur som fick det utskrivet första gången och tänker att det kommer bli svårt att få det igen. Vi går nämligen i syskontankar nu och jag vill vara förberedd på att det kommer bli svårt även den här gången. Kvinnoklinken här är helt värdelösa, man får tjata sig till tid för allt. 

    Jag undrar därför om det finns några privata klinker jag kan vända mig till för hjälp? Funderar t.ex på överaktivt immunförsvar, finns det klinker som jobbar med det? Vill spara tid och inte få 100 missfall innan jag tar hjälp. 

Svar på tråden Kliniker upprepade missfall