• Sat 10 Oct 2020 21:38
    999 visningar
    5 svar
    5
    999

    Oro anmälan

    Hej!

    Jag är ensamstående pappa med 7-årig flicka. Jag och exfru dela vårdnadshavare varannan vecka. Dotter folkbokförd hos mig och alla 7 år var inga problem - jag och dotter älskar varandra jätte mycket!

    Plötsligt kommer en oro anmälan (mot mig att jag slåss dotter - helt lögner) (som de säger anmälan har kommit från olika håll) och Socialen rekommenderar att bara mamma ska ta hand om barn medan de bearbetar ärendet. De förbjuda mig att ta dotter efter skolan på 28 september, mamma går dåligt på kontakter (vi alltid hade dålig förhållande efter vi separerad oss) och ger mig att se dotter bara 30 minuter per vardagar efter skolan och förbjuder att se henne på helger. Jag kan vara med dotter bara under exfrus stäng blick och prata på telefon på samma sak (förstås att barn känner sig blig då).

    Helan veckan efter 28 september försökte jag förstå vad händer och vad kan jag göra. Nästa veckan exfru hade ett samtal med Socialen (handledare), nästa veckan (13 oktober) jag ska ha samtalet och 22 oktober ska socialen prata med barn på skolan.

    Dottern har en dans kursen på helg och då brukar jag som följer med henne där. Exfru vill inte gå på danskurser (fast jag bad henne om det jätte mycket) och dottern missar alla lektioner (socialen säger att det är våra problem och vi skulle komma överens till). Helt enkelt att det gör dottern ännu ledsen. När vi har träffas hon sprang till mig och skrek ?pappa?. Hon också berättade att hon säger till mamma hela tiden att hon vill gå till pappa och grattar i sitt rum att kan inte göra det.

    Vad är det som händer? Vad kan jag göra i så fall för att lösa fruktansvärt situation?

    Snälla hjälpa till!!!

  • Svar på tråden Oro anmälan
  • Sat 10 Oct 2020 22:02
    #1

    Vilken jobbig situation :(

    Låt sociala göra sin utredning, antagligen kommer det att gå bra, dottern är ju så gammal att de borde lyssna mycket på henne. Spara meddelanden från ditt ex som visar att hon inte är samarbetsvillig, det kan vara bra inför framtiden.

Svar på tråden Oro anmälan