• Fia92

    Doppler/angelsound

    Hej,

    Vad har ni för erfarenhet av doppler/angelsound? Hur tidigt har ni kunnat höra hjärtslagen? Och finns det någon i Stockholm som har en som ni kan tänka er att låna ut/hyra ut/sälja?

    Jag är så extremt orolig och skulle vilja försöka stilla oron något resterande veckor fram till RUL. Jag är i vecka 14 nu. Jag är fullt medveten om att man kanske inte alltid hör så tidigt men skulle ändå vilja testa.

  • Svar på tråden Doppler/angelsound
  • Solblomma30

    Jag började lyssna runt vecka 10 och hade inga problem alls att hitta hjärtljuden. Jag lyssnade när jag var kissnödig för att blåsan skulle lyfta livmodern lite upp ur bäckenet. Det brukar gå att köpa dopplers begagnat på Tradera och Blocket. Kolla där!

  • Solblomma30

    Man kan blanda ihop olika ljud när man lyssnar förresten. Bebisens hjärtljud låter som en galopperande häst. Sen kan du höra dina egna hjärtslag, men det är bara att jämföra med din egen puls så märker du vilket som är vilket. Navelsträngen gör också ljud, men de är mer susande/väsande. Om man vet om det så är det inte så svårt att veta vilket som är vilket :)

  • Matrix123

    Köpte i vecka 6 och hörde första gången i v 8 nånting, väldigt långt ner och fick rikta den inåt och neråt samtidigt för att lyckas hitta men tog lång tid att hitta hjärtljuden.

    Sen blev det lättare med tiden att hitta. :)

  • Fia92

    Tack för tips! Hittade inte så mycket på blocket eller tradera men kostade precis på mig att beställa en helt ny. Hoppas att jag också hör :)

Svar på tråden Doppler/angelsound