• Mimmi O

    Min man får ha en älskarinna.

    Jag och min man har varit gifta i några år och tillsammans väldigt länge. Ett par barn, hus, bra arbeten och älskar familjelivet.

    Jag älskar min man väldigt mycket men vi har olika typer av sexdrifter.

    Han vill ha sex gärna varje dag och utforska.

    Jag är den tråkiga som vill ha sex runt en gång i veckan... tycker om att experimentera men gillar även snabbisar.

    I alla år har jag haft press och ångest över att vi vill olika. Han är inte tillfredsställd.

    NU känner jag att det är nog. Jag gav honom två alternativ:

    1. Vi skiljer oss.

    2. Han får ha en älskarinna med vissa premisser.

    Han vill inte skiljas (inte jag heller) Vi älskar varandra väldigt mycket.

    Men... ni som haft det så. Hur fungerar det för er?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-10-11 19:56
    Vad hade ni gjort?

  • Svar på tråden Min man får ha en älskarinna.
  • Tecum

    Har ingen egen erfarenhet men tycker att det är ett bra initiativ av dig när ni har olika sexlust. Men vet du om han vill ha en älskarinna, i hans ställe hade jag helst velat ha sex med min fru?

    Vilka särskilda premisser är det?

  • Mimmi O
    Anonym (Go) skrev 2020-10-11 20:13:59 följande:

    Varför har du ingen lust då?


    Det är inte det att jag inte har någon lust. Vi har bara olika mycket lust.

    Jag tycker det är perfekt med någon gång i veckan.
  • Mimmi O
    Tecum skrev 2020-10-11 20:03:57 följande:

    Har ingen egen erfarenhet men tycker att det är ett bra initiativ av dig när ni har olika sexlust. Men vet du om han vill ha en älskarinna, i hans ställe hade jag helst velat ha sex med min fru?

    Vilka särskilda premisser är det?


    Han säger att han hellre vill ha sex med mig men att det andra inte är helt otänkbart.

    Vissa premisser ( är inte helt klart än) är:

    × Ingen som vi känner/bekant med.

    × Ingen som känner till oss.

    × Jag vill ALLTID veta när de träffas.

    × Inget smusslande.

    × OM det skulle uppstå känslor är det hand skyldighet att berätta för mig.

    × Berätta ingenting om familjen.

    × Berätta aldrig, inte under några omständigheter för några kompisar eller dylikt.
  • Anonym (Flera)

    Flera olika tror jag är att föredra framför en. Gärna någon som han bara uppskattar fysiskt och inte faller för personen. Jag hade nog inte varit bekväm med att han träffar en person hela tiden och har ett blomstrande sexliv med, hade varit rädd att han skulle bli förälskad. Men jag vet inte, är inte själv särskilt svartsjuk och försöker att inte döma, så jag hade kanske tom kunnat acceptera polyrelationer under rätt förutsättningar. Då undrar jag nog mer hur folk har tid, har knappt tid med mig själv, sambo och barn haha!

  • Mimmi O
    Anonym (Flera) skrev 2020-10-11 20:55:08 följande:

    Flera olika tror jag är att föredra framför en. Gärna någon som han bara uppskattar fysiskt och inte faller för personen. Jag hade nog inte varit bekväm med att han träffar en person hela tiden och har ett blomstrande sexliv med, hade varit rädd att han skulle bli förälskad. Men jag vet inte, är inte själv särskilt svartsjuk och försöker att inte döma, så jag hade kanske tom kunnat acceptera polyrelationer under rätt förutsättningar. Då undrar jag nog mer hur folk har tid, har knappt tid med mig själv, sambo och barn haha!


    När du säger det så, wå kanske det hade känts bäst. Men lite svårt då vi bor i en liten stad.
  • Vanessa89

    Kommer aldrig att fungera. Ledsen att behöva säga det.

  • Anonym (Isabella)
    Mimmi O skrev 2020-10-11 20:41:29 följande:
    Han säger att han hellre vill ha sex med mig men att det andra inte är helt otänkbart.

    Vissa premisser ( är inte helt klart än) är:

    × Ingen som vi känner/bekant med.

    × Ingen som känner till oss.

    × Jag vill ALLTID veta när de träffas.

    × Inget smusslande.

    × OM det skulle uppstå känslor är det hand skyldighet att berätta för mig.

    × Berätta ingenting om familjen.

    × Berätta aldrig, inte under några omständigheter för några kompisar eller dylikt.

    Blir inte det jobbigt om älskarinnan/flickvännen vill bli mer seriös med honom? Eller kollar upp honom och ser att han är gift.

    Du är inte rädd för könsjukdomar?


    Varför kan han inte nöja sig med en gång i veckan och komplettera på egen hand?

  • Mimosa86

    Du då? Ska du också ha en älskare? Vem vet, det kan ju innebära en nytändning för er båda i relationen

  • Anonym (Isabella)

    Vad är planen för om älskarinnan blir gravid förresten?

Svar på tråden Min man får ha en älskarinna.