• speerz

    Att tolka hur dejten gick

    Var på en första dejt igår med en tjej från ett annat europeiskt land som är här och studerar. Det var hon som föreslog att träffas. Vi tog en promenad och jag hade tänkt mig att det skulle bli ungefär 1 timme. Vi båda ställde frågor till varandra och visade intresse. Jag pratade om henne/mig procentuellt 70/30 ungefär och vi skrattade ihop. Vid några tillfällen uppstod det tystnader på kanske 20 sekunder, men det var inget som jag uppfattade som "awkward". Tolkade det mest som att hon, liksom jag, är av den lite mer eftertänksamma typen.

    Efter 1,5 timme när vi var tillbaka på platsen där vi möttes, sa jag att jag snart var tvungen att runda av. Hon erbjöd sig att följa med mig till stationen vilket var ytterligare en promenad på 30 min. Vi pratade på, berättade lite om oss själva, och skrattade och log mot varandra och kom fram till att vi hade ett par gemensamma intressen.

    Väl på stationen blev avslutet ganska abrupt. Min buss var precis på väg att gå så vi kramades bara hej då, och sa att det hade varit väldigt trevligt att ses. Efter det stod både kvar en kort sekund och log och nickade mot varandra innan jag sprang till bussen. Om jag läste situationen rätt kändes det som att båda ville att frasen "ses gärna igen", skulle komma fram. Vilket jag ångrar att jag inte sa. Det var alltså igår kväll och idag har vi inte hörts av.
    Nu känner jag mig ganska förvirrad och ångrar att jag inte föreslog att ses igen.

    Jag vet egentligen inte vad jag vill med det här inlägget, känner mig som sagt mest förvirrad. Men det vore intressant om någon kunde hjälpa till att tolka detta utifrån det jag har skrivit. Och borde jag höra av mig, eller vänta på att hon gör det? Borde jag messa redan ikväll eller är det för tidigt/sent...?

  • Svar på tråden Att tolka hur dejten gick
  • Anonym (Sara)

    Det låter väl som en dejt som du tycker gick bra. Är väl bara att du hör av dig så märker du ju om hon tyckte det samma.

  • Anonym (Bara skriv!)

    Ar det svart att bara skriva att det var jattetrevligt igar och hoppas att vi kan ses igen?

  • Ascendere

    Sluta uppträd som en osäker skolflicka och börja bete dig som en man som vet vad han vill så löser det sig ska du se.

    Du verkar ju inte ens själv veta vad du vill, hur ska då ett gäng främlingar på Internet kunna svara?

  • Dexter dot com

    Det låter ju som ni hade trevligt så hör av dig och hör om hon vill ses igen. Gör det inte svårare än det behöver vara ;)

  • speerz

    Haha, ni har rätt. Jag är en överanalyserande idiot. Messade henne tidigare ikväll, får se om hon svarar. :P

  • Ascendere
    speerz skrev 2020-10-11 19:03:26 följande:

    Haha, ni har rätt. Jag är en överanalyserande idiot. Messade henne tidigare ikväll, får se om hon svarar. :P


    TS hur har det gått? 
Svar på tråden Att tolka hur dejten gick