• Anonym (:()

    Det knastrar från lungorna när jag lyssnar i stetoskopet. Kan det vara allvarligt?

    Jag har lånat ett stetoskop och lyssnat på lungorna då jag fortfarande har ont och besvär i dem efter långvarig covid. Har lite jobbigt med syresättningen även om det inte är akut. Enormt trött. När jag drar ett djupt andetag så hörs det ett knastrande ljud i slutet på inandningen. Som när jag drar isär kardborrebanden på ryggbältet som jag har mot ryggont. Ärligt, detta låter väl inte helt bra? Jag är orolig för att mina lungor är sjuka. Nån sjukvårdskunnig här?

  • Svar på tråden Det knastrar från lungorna när jag lyssnar i stetoskopet. Kan det vara allvarligt?
  • Anonym (ssk)

    Ja, dom är sjuka, kontakta din VC för vidare hjälp.

  • Anonym (FYI)
    FtS70 skrev 2020-10-12 08:38:34 följande:

    Det är väl inte sjukvården som lånat dig ett stetoskop, hoppas jag?


    Man kan faktiskt köpa egna.
  • Anonym (:()
    Anonym (ssk) skrev 2020-10-12 08:24:14 följande:

    Ja, dom är sjuka, kontakta din VC för vidare hjälp.


    Tack för svar! Jag är under utredning och väntar på svar på röntgen. Har gjort slätröntgen så är rädd att det missas nåt då jag inte mår bra :(.
    FtS70 skrev 2020-10-12 08:38:34 följande:

    Det är väl inte sjukvården som lånat dig ett stetoskop, hoppas jag?


    Vad spelar det för roll vart jag lånat det? Det används i vardagen så det är funktionellt iaf.
Svar på tråden Det knastrar från lungorna när jag lyssnar i stetoskopet. Kan det vara allvarligt?