• EmmaPaw

    Missfall efter missfall

    Hej på er.

    Just nu blir alla runtomkring mig och min partner gravida, alla frågar hejvilt om inte vi ska skaffa barn.

    Men vi sitter i tystnaden och får missfall efter missfall och i skrivande stund har vi ingen aning om varför detta händer.

    Tog kontakt med gynekolog och barnmorska för 1.5 månad sen och började kolla varför vi får så många missfall, nästa tid är 18 november, en evighet dit. Jag vill bara veta vad det är som kan vara fel på mig.

    Jag har haft 8 missfall, 8.. och det längsta jag varit gravid har varit till vecka 7. Jag får alltså väldigt tidiga mf.

    De konstaterade att jag har pco för 6 år sen och sa att jag kunde ha svårt för att bli gravid när det väl var dags.

    Har försökt söka mig till ifall pco kan vara orsaken till alla dessa mf. Men det känns inte som att det är min pco.

    Jag är inte överviktig och jag har en väldigt regelbunden mens, ingen ökad kroppsbehåring och egentligen inga stora biverkningar så.

    När jag var på gynbesöket tog de test för sköldkörteln där mitt tsh låg på 0.8 vilket är normalt.

    Vad har ni för erfarenheter av upprepade mf, fick ni hjälp och vad var orsaken? Vill höra andras erfarenheter, bra som dåliga! Känner mig så ensam i detta och det känns som att det är fel på mig..

  • Svar på tråden Missfall efter missfall
  • Jenzia

    Har du testat hur ditt progesteron ligger i lutealfasen? Provet ska tas 7 dagar efter ägglossning.

    Progesteron är det hormon som ser till att Du bibehåller en graviditet och gör så att en ny ägglossning inte kommer igång.

  • Clemmentina

    Håller med om att det är bra att kolla upp progesteron! Kvinnor med pco/s har ofta lågt progesteronvärde och kan behöva tillskott vid graviditet.

  • Anonym ((!))

    Upprepande missfall här! fyra missfall när vi försöker få en syskon till vårt barn. Jag fick äggledare spolade för några veckor, även tagit blodtest som visade att allt var som det ska med mig. Det är nog åldern som gör att vi har svårare att bli gravid. 

Svar på tråden Missfall efter missfall