• Anonym (Filuren)

Dr. Martens på 40+...

...går det ens?

De är ju bekväma och verkar välgjorda. Enda grejen är att jag funderar på är alltså om de främst är ungdomskängor.

• Svar på tråden Dr. Martens på 40+...
  • Anonym (Xylofon)

När man är 40+ så har man för länge sedan slutat bry sig om vad folk tycker om vad som sitter på fötterna..

• Anonym (Filuren)

Tack för svar. Kanske borde bry mig mindre, men studerar bland en massa 20-åringar och vill inte framstå som att jag försöker se yngre ut

• Anonym (Xylofon)
    Anonym (Filuren) skrev 2020-10-12 12:28:47 följande:

Tack för svar. Kanske borde bry mig mindre, men studerar bland en massa 20-åringar och vill inte framstå som att jag försöker se yngre ut

Har någon av de hittills brytt sig om vad du har på fötterna?
  • Fjäril kär

Enda gången nån ens bryr sig om vad man har på fötterna är ju om du kommer i porriga stövlar med stilettklackar, extrema platåskor eller foppatofflor mitt i vintern..

Jag har ägt många par av Dr matens men skulle ärligt talat inte känna igen såna skor på nån annan person...

• flygrl

Är själv 22 och tycker absolut Dr. Martens funkar på 40+. Tycker jag ser en hel del i den åldern som bär såna, iaf här i Sthlm och inget konstigt med det imho. Så köp dig ett par du med vetja!

• Litenmenhård

Dr Martens funkar absolut på 40+. Jag själv börjar närma mig 40 och går i Dr Martens. .

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Anonym (Filuren)
    Anonym (Xylofon) skrev 2020-10-12 12:40:20 följande:
    Har någon av de hittills brytt sig om vad du har på fötterna?
    Ingen har sagt något, men jag har heller inte haft denna fundering om några andra skor då de andra skorna/kängorna jag äger mer liknar det mina jämnåriga har på sig (åldersneutrala, typ Chelsea boots).
  • Anonym (Filuren)
    Fjäril kär skrev 2020-10-12 12:44:12 följande:

Enda gången nån ens bryr sig om vad man har på fötterna är ju om du kommer i porriga stövlar med stilettklackar, extrema platåskor eller foppatofflor mitt i vintern..

Jag har ägt många par av Dr matens men skulle ärligt talat inte känna igen såna skor på nån annan person...

Haha, eller foppatofflor när som helst Flört Attans, porrstövlarna åker tillbaka då!

Ang. känna igen dem på andra - innan denna tråden funderade jag på att behålla dem men klippa bort flärpen där bak med loggan. Den verkar ju dock ganska användbar för att dra på sig dem...
  • Anonym (Filuren)
    flygrl skrev 2020-10-12 14:44:34 följande:

Är själv 22 och tycker absolut Dr. Martens funkar på 40+. Tycker jag ser en hel del i den åldern som bär såna, iaf här i Sthlm och inget konstigt med det imho. Så köp dig ett par du med vetja!

Litenmenhård skrev 2020-10-12 14:50:56 följande:

Dr Martens funkar absolut på 40+. Jag själv börjar närma mig 40 och går i Dr Martens. .

Tack båda två (och ni andra) för input! Glad

Lutar åt att jag behåller skorna och får börja jobba med min egen benägenhet att bry mig om andras åsikter istället!
Svar på tråden Dr. Martens på 40+...