• Klubbisen

    Kan man tappa känslor under 2 veckor?

    Hej! Nu är det så att jag och min dåvarande kille var tillsammans under 2 år. Vi båda var väldigt kära i varandra och speciellt under det senaste halvåret. Problemet var att han skulle flytta pga universitetsstudier, så vi skulle ha 17 h med tåg till varandra. Han har alltid varit en väldigt logisk och saklig person mer än en känslomänniska och efter många om och men gjorde han först slut med mig men han var väldigt ärlig om hur mycket han älskade mig och så vidare men trodde inte det skulle fungera. Två veckor innan han skulle åka bestämde vi oss dock för att försöka då vi båda saknade varandra och ville få det att funka. I början av långdistansen kändes det jättebra och han ringde mig mest hela tiden för att prata om allt möjligt. Jag åkte upp direkt när skolan började och då pratade han mycket om att han ville att jag skulle flytta dit till honom och han grät när jag skulle åka. Men sedan blev jag osäker på förhållandet cirka 1 månad in då det kändes som att han hade så mycket att göra och inte riktigt gav mig den uppmärksamheten jag behövde. Jag frågade då om han tyckte det var värt det med långdistans, och tydligen hade han tolkat det som att jag ville göra slut men inte vågade. Efter det pratet träffades vi tre dagar senare och var en helg tillsammans, men vi umgicks inte mycket själva utan med hans familj och kompisar så vi fick inte mycket tid till att prata.

    Under helgen sa han att han älskade mig flera gånger och förutom att vi inte hade mycket tid för varandra.

    Efter den helgen ringer han 3 dagar senare och säger att han har tappat alla känslor för mig, han är inte längre kär i mig och älskar mig inte längre. Enligt honom är det för att han tappade känslor då vi pratade och han trodde att jag ville göra slut. Han har alltså tappat alla känslor som vi byggt upp under två år på en vecka. Jag förstår inte hur det är möjligt och har gråtit hur mycket som helst. Han berättade också att han aldrig hade varit så kär i mig som förra gången vi sågs, men att ?bråket? vi hade gjorde att han tappade alla känslor.

    Jag förstår inte hur det är möjligt? Hur kan man tappa allt man bygger upp efter att ha varit jättekär, och tappa det på en vecka?

    Har någon av er varit med om något liknande? Det gör väldigt ont och det jag funderar på är ifall han kanske stänger inne sina känslor. Vad tror ni?

  • Svar på tråden Kan man tappa känslor under 2 veckor?
  • Tecum

    Han har säkert tänkt tanken och tvekat innan men liksom bestämt sig för att satsa på er. Men när bråket kom tog han väldigt illa upp och trots att ni träffades och han försökte komma tillbaka till det som var så gick det inte. 
    Jag kan delvis förstå honom, bråk och gräl är en dealbreaker för mig och finns det minsta tvekan innan så ökar den lavinartat om det blir gräl.

  • Klubbisen

    Fattar hur du menar, men då har det väl inte att göra med att man skulle tappa känslor efter en liten diskussion? Utan att man bara inte orkar. Det var liksom inte ett stort bråk. Och om han nu kände att det inte funkade, tappar man bara känslor så där efter två år då?

  • Tecum
    Klubbisen skrev 2020-10-12 19:18:58 följande:
    Fattar hur du menar, men då har det väl inte att göra med att man skulle tappa känslor efter en liten diskussion? Utan att man bara inte orkar. Det var liksom inte ett stort bråk. Och om han nu kände att det inte funkade, tappar man bara känslor så där efter två år då?
    Som sagt, jag tror inte att det kom direkt utan han har tvekat tidigare men försökt intala sig (och dig) att han älskar dig. Han har "jobbat på förhållandet" för att använda ett modernt språkbruk. Men sen kom er lilla konflikt, och det i kombination med distansen gjorde att han inte orkade längre utan det tippade över till den negativa sidan.
  • Klubbisen

    Ja, inte orkade längre. Inte tappade känslor väl? Han har ju sagt att han aldrig var så kär i mig som gången då vi tidigare träffades. Hur kan känslor försvinna så? Då är det väl inte känslor. Skulle du kunna förklara vad du menar?

  • Tecum
    Klubbisen skrev 2020-10-14 17:03:32 följande:
    Ja, inte orkade längre. Inte tappade känslor väl? Han har ju sagt att han aldrig var så kär i mig som gången då vi tidigare träffades. Hur kan känslor försvinna så? Då är det väl inte känslor. Skulle du kunna förklara vad du menar?
    Jag kan inte förklara bättre. Han har inte tappat alla känslor, han hade aldrig så starka känslor som han ville ha och som han försökte intala både sig själv och dig att han hade. Han orkade inte hålla upp skenet längre, ens för sig själv. Tro nu inte att han lurat eller bluffat dig, han ville verkligen men det gick inte längre.

    Har du hört av honom sen han gjorde slut?
  • Klubbisen

    Förlåt men hur kan du veta det? Tycker det är lite konstigt att du verkar så bestämd med din åsikt. Han säger själv att han har varit otroligt kär i mig?

  • Klubbisen
    Tecum skrev 2020-10-14 20:02:31 följande:

    Jag kan inte förklara bättre. Han har inte tappat alla känslor, han hade aldrig så starka känslor som han ville ha och som han försökte intala både sig själv och dig att han hade. Han orkade inte hålla upp skenet längre, ens för sig själv. Tro nu inte att han lurat eller bluffat dig, han ville verkligen men det gick inte längre.

    Har du hört av honom sen han gjorde slut?


    Det känns lite som att du tror att du är honom när du skriver? Fattar inte hur du kan vara så säker på allting? Visst att du kan säga som du tror men det här verkar vara extremt noggrant, som att det har hänt dig själv exakt det här?
  • momjanet

    Gräl har gjort att jag insett att det inte varit värt det. Gräl där saker kommit upp som jag tyckt varit helt oacceptabla och jag känt att det varit en helt främmande människa. och jag har tänkt att sådana gräl är inte värd all förälskelse. För efter förälskelse kommer vardag och då ökar risken för gräl. Gräl jag aldrig mer vill uppleva.

    Så jo, gräl kan sannerligen vara en orsak till varför man "tappar känslor".

  • KittyK80
    Tecum skrev 2020-10-12 21:09:43 följande:
    Som sagt, jag tror inte att det kom direkt utan han har tvekat tidigare men försökt intala sig (och dig) att han älskar dig. Han har "jobbat på förhållandet" för att använda ett modernt språkbruk. Men sen kom er lilla konflikt, och det i kombination med distansen gjorde att han inte orkade längre utan det tippade över till den negativa sidan.
    Exakt så tror jag också att det är.
  • Klubbisen

    Fattar, men nu var det ett gräl som knappt var ett gräl utan mer en diskussion. Vi har bråkat om värre saker innan. Om ett sådant litet bråk gör att man tappar alla känslor skulle det inte finnas några lyckliga par.

Svar på tråden Kan man tappa känslor under 2 veckor?