• Mon 12 Oct 2020 20:04
    5364 visningar
    26 svar
    26
    5364

    Normalt schema för förskollärare?

    Hej, jag är en utbildad förskollärare som för några månader sen fick mitt första arbete.. Jag har därmed också fått mitt första schema och tycker att jag har väldigt sena dagar. Inte långa, men sena. Såhär ser schemat ut:


    Måndag: 07.45-16.00
    Tisdag: 08.30-17.00
    Onsdag: 08.00-16.30
    Torsdag:07.45-16.30


    Fredag 1: 08.00-14.00   , Fredag 2: 08.00-16.30   , Fredag 3: 08.00-16.00   , Fredag 4: 07.30-16.00


    Jag har alltså varken öppningar eller stängningar på förskolan och tycker det här är tufft eftersom att jag har en sambo som jobbar eftermiddagar och helger. De andra på avdelningen stänger och öppnar och när jag frågade om det idag så fick jag till svar att öppningarna är populära och att inget kunde göras åt mitt schema... Är det ett normalt schema? Är jag bara löjlig? Tack på förhand! 

  • Svar på tråden Normalt schema för förskollärare?
  • Anonym (??)
    Mon 12 Oct 2020 20:09
    #1

    Förstår inte. 8-16.30 är väl normala arbetstider överlag? När trodde du du skulle sluta?

  • Mon 12 Oct 2020 20:11
    #2

    Absolut, det jag syftar på är framförallt om det är normalt att aldrig ha några tidigare dagar då öppning exempelvis medför att man börjar och slutar tidigare. Därför undrar jag om detta är ett normalt schema för en förskollärare :)

  • Anonym (lärar­e)
    Mon 12 Oct 2020 20:12
    #3

    Nu är jag lärare och inte förskollärare man jag förstår nog inte helt vad det är du menar som är konstigt? 

    Du ska ju arbeta 40 timmar om det är heltid. I det drar man bort 30 min för lunch och 15 min/rast fm och em (lagstadgat) (kan tom vara längre pauser på vissa ställen). 

    Det stämmer väl rätt bra med dina tider? 

  • Anonym (Minna­)
    Mon 12 Oct 2020 20:13
    #4

    Jag tycker att det ser ut som ett normalt schema.